قیمت روز دلار 2 اسفند 1401/ کاهش نرخ ارزهای مختلف ادامه‌دار است؟

لست سکند

نرخ دلار همچنان نوسان دارد و کم و زیاد می‌شود. طبق آخرین آمار دنیای اقتصاد، در حال حاضر قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز قبل 7.72 درصد کاهش پیدا کرده و به مرز 41 هزار و 549 تومانی رسیده است. امروز نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با 7.72 درصد کم شده و در محدوده 41 هزار و 549 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز با حضور محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، ساعت 11 صبح مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز به کار کرد و حدود ساعت 13 نخستین قیمت دلار در این سایت رونمایی شد. به گفته مسئولان و مقامات بانک مرکزی، قرار بر ایجاد تغییراتی در روند فعالیت سایت است تا در نهایت نرخ سازی توسط بانک مرکزی انجام شود. طبق گفته‌ها و اطلاعات منتشر شده، با اعمال تغییرات و نرخ سازی توسط بانک مرکزی، تمامی نرخ‌هایی که تحت عنوان بازار آزاد شناخته می‌شود به عنوان قیمت قاچاق مورد نظر مسئولان و مقامات خواهند بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

قیمت دلار چگونه تعیین خواهد شد؟

با توجه به موضوع مذکور، از روز جاری شبکه‌های خبری مختلف، تنها نرخ رسمی ارز را بر اساس این سایت اعلام کنند. محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، اعلام کرده که با راه اندازی مرکز مبادله ارزی، تعیین قیمت دلار و دیگر ارزهای خارجی و همین طور طلا طبق واقعیت‌های اقتصادی کشور خواهد بود. فرزین معتقد است که از این پس تمامی نیازهای واقعی کشور در مرکز مبادله ارزی تامین خواهد شد.

امروز نرخ پوند و یورو هم کاهش پیدا کرد. قیمت پوند نسبت به روز قبل 3 هزار و 862 تومان ریزش داشت و در محدوده 49 هزار و 979 تومانی قرار گرفت. نرخ یورو هم در مقایسه با دیروز 7.72 درصد افت پیدا کرد و به مرز 44 هزار و 415 تومانی رسید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز