قیمت روز دلار 16 بهمن 1401/ نوسان نرخ ارز در کانال 43 هزار تومانی

دلار کانال 40 هزار تومانی را حفظ کرده و بین مرزهای 42 و 43 هزار تومانی در حال جابجا شدن است. امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به سه روز قبل 0.11 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 43 هزار و 135 تومانی رسید. نرخ دلار بازار متشکل هم در مقایسه با پنج شنبه گذشته 50 تومان کم شد و در محدوده 43 هزار و 135 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بازار ارز تهران بعد از تعطیلات چند روز گذشته، در روز جاری با اصلاح قیمتی آغاز شد. امروز نرخ دلار در بازارهای همسایه، هرات و سلیمانیه، نیز کاهش پیدا کرد. ضمنا نرخ حواله درهم نیز از قیمت دلار بازار آزاد حمایت نکرد و در مسیر کاهشی قرار گرفت. برخی بر این باورند که بازارساز بار دیگر با تزریق دلار به بازار، تلاش کرده تا قیمت این ارز را در کانال 43 هزار تومانی نگه دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

دلیل نوسان اندک قیمت دلار و رفتار محتاطانه فعالان ارزی چیست؟

این روزها به دلیل تصمیمات متعدد و تازه بانک مرکزی، معامله گران و نوسان گیران کمتری در بازار حضور دارند و محتاطانه رفتار می‌کنند. زیرا بانک مرکزی قصد دارد معاملات ارز و طلای ایران را در یک بستر جدیدی مورد رصد قرار دهد و هنوز اطلاعات چندان جامعی از این سامانه و بستر در دسترس مشتریان غیربازرگان قرار نگرفته است. طبق اخبار و اطلاعات موجود، این بستر جایگزین بازار متشکل ارزی خواهد بود.

امروز نرخ پوند و یورو هم با کاهش مواجه شد. قیمت پوند در روز جاری نسبت به سه روز قبل 2.39 درصد کم شد و به مرز 51 هزار و 965 تومانی رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با پنچ شنبه 926 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 46 هزار و 586 تومانی رسید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز