قیمت روز دلار 11 بهمن 1401/ عوامل کاهش نرخ ارز چه بود؟

لست سکند

امروز دلار مدار کاهشی را پیش گرفت. در حال حاضر قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز قبل 124 تومان کاهش پیدا کرده و به مرز 43 هزار و 111 تومانی رسیده است. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با روز گذشته 0.1 درصد کم شده و در محدوده 43 هزار و 156 تومان قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته نیز نوسان محدودی را ثبت کرد و امروز همین دامنه محدود نوسان قیمتی به معاملات انتقال پیدا کرد. برخی از فعالان بازار ارز و معامله گران معتقدند، سفر وزیر امور خارجه قطر به تهران و گفته‌های وی درباره پیام برجامی آمریکا، شرایط بازار ارز را اندکی آرام کرد. برخی حتی این اقدام وزیر خارجه قطر را مثل آب روی آتش تلفی کردند و معتقدند تداوم این گونه اخبار باعث بهبود بیشتر وضعیت بازار ارز خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

پیام آمریکا و نزولی شدن قیمت دلار

برخی نیز این سفر وزیر امور خارجه قطر را به نوعی واسطه گری بین ایران و کشورهای غربی دانستند و بر این باورند که این مسئله دوباره نوسان بازار ارز را کم کرد. گفته‌های رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، نیز مورد توجه فعالان بازار ارز قرار گرفته است. مالی بیان کرده که آمریکا تغییر حکومت ایران را دنبال نمی‌کند و مسئولان این کشور آماده انجام مذکرات غیرمستقیم با مسئولان ایرانی‌ها هستند. به همین دلیل برخی از معامله گران جانب احتیاط را پیش گرفته‌اند.

امروز قیمت پوند و یورو هم کاهش پیدا کرد. نرخ پوند در روز جاری نسبت به دیروز 356 تومان کم شد و به مرز 53 هزار و 168 تومانی رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با روز قبل 467 تومان نزول پیدا کرد و 46 هزار و 654 تومان شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز