قیمت روز دلار 10 بهمن 1401/ عوامل سیاسی نرخ ارز را بالا بردند؟

دلار بار دیگر به مدار صعودی بازگشت و رشد را تجربه کرد. امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز گذشته 0.41 درصد دیگر افزایش پیدا کرد و به مرز 43 هزار و 235 تومانی رسید. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با روز قبل 0.31 درصد بالا رفت و به در محدوده 43 هزار و 235 تومانی توقف کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر برخی از فعالان ارزی، انفجار رخ داده در یکی از مراکز مهمات سازی وزارت دفاع در اصفهان باعث شد تا دوباره تقاضا برای ارز آمریکایی افزایش پیدا کند و همین امر موجبات صعود نرخ دلار را فراهم کند. آمریکا نسبت به این انفجار موضع گیری به خصوصی نداشته و مقامات این کشور اعلام کرده‌اند که در جریان انفجار یکی از مراکز مهمات وزارت دفاع دخالتی نداشته‌اند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برخی از خبرگزاری‌های خارجی، از جمله وال استریت ژورنال، ادعا کرده‌اند که حمله به تاسیسات دفاعی اصفهان از سوی اسرائیل اتفاق افتاده و پهپادهای این کشور مرکز مذکور را منفجر کرده‌اند. این روزنامه ادعا کرده که حمله به مرکز مهمات اصفهان عملیات اسرائیل در داخل ایران در دوره جدید نخست وزیری نتانیاهو است.

آریاک سفر

شوک برجامی به قیمت دلار؟!

به علاوه برخی از منابع خبری نقل کرده‌اند که آمریکا مدعی شده ایران پیشنهاد بازگشت به توافق هسته‌ای را نپذیرفته و اکنون همه گزینه‌های مقابله با این کشور روی میز قرار دارد. مجموع این اخبار و حوادث بار دیگر تقاضا را برای دلار صعودی کرد و نرخ این ارز را بالاتر برد.

امروز نرخ پوند و یورو هم در مسیر افزایشی قرار گرفت. قیمت پوند در روز جاری نسبت به دیروز 0.25 درصد دیگر بالا رفت و به مرز 53 هزار و 546 تومانی رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با روز قبل 180 تومان افزایش پیدا کرد و در محدوده 46 هزار و 957 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز