قیمت روز دلار 8 بهمن 1401/ حرکت شانه به شانه نرخ ارز در بازار آزاد و متشکل

لست سکند

امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به دو روز قبل رشد 4.19 درصدی داشت و در محدوده 43 هزار و 315 تومانی قرار گرفت. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با پنج شنبه گذشته 3.95 درصد افزایش پیدا کرد و به مرز 43 هزار و 315 تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معامله گران از قبل بیان کرده بودند که دلار مسیر صعودی را در پیش خواهد گرفت. اواسط هفته گذشته بانک مرکزی سیاست‌های جدیدی را برای مقابله با نوسان نرخ ارز و ثبات بازار در پیش گرفت و این موضوع اندکی التهاب بازار کم کرد. اما امروز مجددا نرخ دلار از کانال 41 هزار تومانی به مرز 43 هزار تومانی شیفت کرد و اکنون نیز در این محدوده قیمتی در حال پیشروی است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

بررسی روند کار بانک مرکزی در کنترل قیمت دلار

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، از مداخله مداوم این مجموعه در بازار ارز خبر داده و به نظر این وضعیت تا ثبات نسبی نرخ دلار ادامه پیدا خواهد کرد. به گفته فرزین، این مجموعه یک روز خوب، معمولی و ناپایدار را در عملیات احیای ثبات قیمت ارز گذرانده است. فرزین اعلام کرده بود که در فرصت آخر هفته، تیم بانک مرکزی با بررسی عوامل و رفع اشکالات به مداخله و نرخ سازی خود ادامه خواهد داد. به نظر معامله گران، بازارساز در هفته جاری با جدیت بیشتری در بازار حضور خواهد داشت و به کنترل نرخ ارز خواهد پرداخت.

امروز نرخ پوند و یورو هم جهش قابل توجهی را تجربه کرد. قیمت پوند در روز جاری نسبت به دو روز قبل 4.42 درصد رشد پیدا کرد و به مرز 53 هزار و 732 تومانی رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با پنج شنبه 3.91 درصد افزایش داشت و در محدوده 47 هزار و 57 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز