قیمت دلار روز 1 تیر 1401/ نرخ ارز تثبیت می‌شود؟

قیمت دلار بازار آزاد از 30 هزار تومان فراتر رفته و اندکی پیشروی کرده است. نرخ دلار بازار متشکل نیز نسبت به روز قبل 0.2 درصد بالا رفته و در محدوده 27 هزار و 556 تومان قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کامران سلطانی‌زاده، رئیس شورای عالی کانون صرافان، معتقد است که بانک مرکزی با حضور پرقدرت‌تری در بازار ظاهر شود و قیمت دلار را در مرز 30 هزار تومانی تثبیت کند. اما عملکرد این نهاد فقط برای چند روز موثر بود. طی چند روز گذشته حجم معاملات بازار ارز کاهش پیدا کرد. از نظر تحلیلگران ارزی، اقدامات بازارساز و مسئله ارزهای صادراتی حجم معاملات بازار ارز را کم کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

به نظر برخی از فعالان ارزی، یکی دیگر عوامل ثبات نسبی نرخ دلار در روزهای اخیر، تشدید مسائل امنیتی و نظارت نیروی انتظامی است. به گفته حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، روز گذشته 11 کانال تلگرامی که به سرعت قیمت ارز را بالا می‌بردند شناسایی شده و ادمین آن‌ها تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

آریاک سفر

رحیمی بیان کرد، هفت نفر از دریافت کنندگان کلان ارز دولتی دستگیر شدند. مجموعا این تعداد 3 هزار میلیارد تومان ارز دولتی گرفته بودند. ضمن اینکه 12 نفر از محکومان فراری، اخلال‌گران اقتصادی و ابربدهکاران بانکی هم درباره رشد نرخ ارز مورد تعقیب قرار گرفته و دستگیر شدند.

نرخ پوند و یورو در روز جاری بالا رفت. قیمت یورو نسبت به دیروز 0.8 درصد زیاد شد و به 33 هزار و 680 تومان رسید. نرخ پوند در مقایسه با روز قبل 0.5 درصد بالا رفت و 39 هزار و 530 تومان شد.

اطلاعات عمومی:

انتخاب صرافی مطمئن؛ نکته مهم در بازار ارز

مسئله اصلی برای خرید و فروش انواع ارز، مراجعه به صرافی معتبر و دارای سابقه است که با مجوز بانک مرکزی مشغول کار باشند. ضمن اینکه هنگام خرید ارز از صرافی‌های معتبر هم باید به تاریخ انتشار اسکناس‌ها و میزان کارمزد توجه داشت. اطلاع از میزان کارمزد باید قبل از مراجعه به صرافی صورت بگیرد تا صرافی از شما هزینه اضافی دریافت نکند.

انتهای پیام

مرتبط با : صرافی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز