قیمت دلار روز 30 خرداد 1401/ تلاطم بازار ارز تمام شد؟

لست سکند

قیمت دلار عرضه شده در صرافی‌ها نسبت به روز گذشته تغییرات چندانی نداشته و همچنان نرخ توافقی در کانال 29 هزار تومانی است. امروز نسبت به روز قبل قیمت دلار بازار متشکل 0.7 درصد بیشتر شد و در محدوده 27 هزار و 515 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تصمیم بانک مرکزی میزان ارز عرضه را بیشتر از تقاضا کرد و همین امر سبب شد تا یک ثبات نسبی در بازار شکل بگیرد. به گفته کامران سلطانی‌زاده، دبیرکانون صرافان، فروش ارز با نرخ توافقی شروع شده و متقاضیان می‌توانند با ارائه کارت ملی خود 2 هزار دلار با نرخ توافقی دریافت کنند. هم اکنون قیمت توافقی دلار در صرافی‌ها بین 29 تا 30 هزار تومان است. سلطانی‌زاده بیان کرده که با توجه به افزایش عرضه ارز به زودی شاهد تعدیل نرخ هستیم. مسافران توجه داشته باشند که نرخ ارز مسافرتی با توافقی متفاوت است. هم اکنون نرخ ارز مسافرتی 27 هزار و 500 تومان است و متقاضیان با ارائه مدارک لازم امکان دریافت دلار با این قیمت را دارند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

ضمنا هنوز در جو بازار ارزی کشور مسئله توافق و امضای برجام داغ است. سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه، اعلام کرد که هنوز برجام از بین نرفته و این امید وجود دارد طرف آمریکایی هر چه زودتر به مسیری که نتیجه آن امضای توافق است بازگردد.

راز آسمان پایتخت

امروز قیمت پوند و یورو کاهش پیدا کرد. نرخ یورو با افت 0.2 درصدی نسبت به روز قبل، 33 هزار و 400 تومان شد. قیمت پوند نیز 0.2 درصد کاهش پیدا کرد و به 39 هزار و 350 تومان رسید.

اطلاعات عمومی:

دلار بخریم یا یورو؟

اشخاصی که با آموزش و تحقیقات کافی برای سرمایه گذاری به بازار ارز وارد می‌شوند، باید بدانند که دلار و یورو نسبت به دیگر ارزها حجم معاملات بیشتری دارند. به همین دلیل سرمایه گذاری روی یکی از این دو ارز توصیه می‌شود. افراد باید با توجه به روند قیمتی دلار و یورو و بررسی نمودارهای آن‌ها درباره سرمایه گذاری روی دو نوع ارز مذکور تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز