قیمت دلار روز 29 خرداد 1401 / توقف جریان صعودی نرخ ارز

روز گذشته قیمت توافقی دلار در کانال 29 هزار تومان بود، در حالی که معامله گران بازار آزاد این ارز را سه کانال بالاتر معامله می‌کردند. در بازار متشکل نیز، قیمت دلار در مقایسه با روز قبل 0.72 درصد افزایش پیدا کرده و به مرز 27 هزار و 499 تومان رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تصمیم جدید بانک مرکزی درخصوص مبادله ارز، باعث شده تا صعود نرخ دلار متوقف شود. در واقع معامله گران در شرایط کنونی وضعیت بازار را پرریسک می‌دانند و به همین دلیل خرید و فروش‌های خود را به تعویق می‌اندازند. با وجود اینکه برخی معامله گران سعی در پررنگ کردن تحریم‌های آمریکا علیه ایران داشتند و می‌خواستند تا احتمال عدم احیای توافق را قوی‌تر جلو دهند، اما نرخ دلار چندان تاثیری نگرفت و رشد زیادی نداشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

محمد لاهوتی، رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران، درخصوص وضعیت کنونی بازار ارز بیان کرد: تصمیم اخیر بانک مرکزی ضمن اینکه باعث عرضه بیشتر ارز در بازار می‌شود و به کاهش قیمت کمک می‌کند، باعث سهولت در رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان می‌شود. براساس آخرین آمار و ارقام موجود، میزان ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان از مرز 80 درصد گذشته و این موضوع کاهش مشکلات بازگشت ارز نسبت به گذشته را بیان می‌کند.

آریاک سفر

امروز قیمت پوند و یورو کاهشی بود و هر یک نسبت به روز قبل 0.7 درصد نزول داشتند. هم اکنون نرخ پوند 39 هزار و 530 تومان و قیمت یورو 33 هزار و 550 تومان است.

اطلاعات عمومی:

نکات مهم درباره معامله در بازار ارز

افرادی که خواهان ورود به جریان معاملات بازار ارز هستند، باید نکاتی را در نظر داشته باشند. فرآیند مبادله ارز به آسانی نیست و باید در این خصوص آموزش لازم اتفاق بیفتد. معامله گران باید علاوه بر سود، امکان ضرردهی را هم در بازار در نظر بگیرند. پیش بینی قیمت دلار باید اصولی و منطقی و نه صرفا از روی هیجانات اتفاق بیفتد. افرادی که مایل به مبادله ارز هستند باید از یک روش مشخص برای پیش بینی قیمت دلار و معامله آن استفاده کنند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز