قیمت دلار روز 28 خرداد 1401/ قرارگیری نرخ ارز در کانال 29 هزار تومانی

لست سکند

قیمت دلار بازار آزاد نسبت به پنج شنبه گذشته کاهش محسوسی داشته و اکنون نرخ آن در بازار توافقی 29 هزار تومان اعلام شده است. قیمت عرضه صرافان هم به 29 هزار و 300 تومان می‌رسد. نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با دو روز گذشته 0.04 درصد بالا رفته و در محدوده 27 هزار و 301 تومان قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کامران سلطانی‌زاده، دبیر کانون صرافان ایران، اعلام کرد مصوبات و پیگیری‌های بانک مرکزی از عوامل اساسی ریزش نرخ ارز در بازار توافقی است. تا هفته گذشته، قیمت دلار به سرعت در حال پیشروی بود و تا محدوده 32 هزار تومان بالا رفت. برخی کارشناسان معتقدند که امکان صعود نرخ دلار وجود دارد، چون چسبندگی قیمت دلار در کانال 30 هزار تومانی زیاد است و ثبات در پایین این مرز قیمتی دشوار است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

به گفته علی صالح‌آبادی، رئیس بانک مرکزی، سیاست‌های جدید بانک مرکزی در شرایط کنونی به هیچ عنوان مداخله مستقیم محسوب نمی‌شود. مصوبات جدید بانک مرکزی به منظور آسان شدن عرضه ارز در اختیار صاحبان آن و عمق بخشی به بازار با نرخ توافقی است. این کار سبب خواهد شد تا با افزایش عرضه، نرخ‌های غیررسمی به تعادل برسند.

راز آسمان پایتخت

امروز قیمت پوند و یورو هم نزولی شد. نرخ پوند نسبت به پنج شنبه قبل 0.5 درصد کاهش پیدا کرد و به محدوده 39 هزار و 780 تومان رسید. قیمت یورو در مقایسه با دو روز پیش 0.5 درصد کاهش پیدا کرد و 33 هزار و 760 تومان شد.

اطلاعات عمومی:

دلار آسیب دیده اعتبار دارد؟

در صورتی که اسکناس دلار آسیب دیده باشد، ممکن است قابل مبادله نباشد. براساس عرف بازار، اگر بیشتر از 50 درصد اسکناس سالم باشد و ویژگی‌های دلار اصل در آن مشخص شود، این ارزها قابل تعویض هستند. اما در صورتی که اسکناس‌های دلار آسیب دیده و نابود شده باشند، باید با دلایل قابل اثبات خواهان تعویض اسکناس‌ها شد. اگر اسکناس‌ها بدون دلیل موجه مخدوش شده باشند، ارزش آن‌ها از دست خواهد رفت و امکان عوض کردن آن‌ها وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز