دلار 25 هزار تومانی دوباره در بازار دیده می شود؟

قیمت دلار در شروع هفته وارد کانال 33 هزار تومان شد، اما با اصلاحات بانک مرکزی و مصوبه‌ای که مطرح شد، نرخ آن اندکی کاهش پیدا کرد. نظرات کارشناسان درباره آینده قیمت دلار متفاوت است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مصطفی صفاری، کارشناس ارشد بازار سرمایه، در گفت و گو با بورسان شو اعلام کرده که با توجه به چسبندگی قیمت‌ها کاهش قیمت دلار تا کانال 25 هزار تومانی بعید به نظر می‌رسد. هم اکنون دلار نیمایی بالای محدوده 28 تومان قرار دارد، بنابراین کف قیمتی دلار پایین‌تر از 29 هزار تومان نخواهد بود. شوک‌های اقتصادی و سیاسی برای یک دوره کوتاه مدت و چند روزه قیمت دلار را کاهشی می‌کند، اما معمولا نرخ دلار وارد فاز افزایشی می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

به گفته صفاری، هم اکنون اقتصاد در بن بست قرار گرفته و مسائل سیاسی نیز به آن فشار می‌آورد. در شرایط کنونی کسری تراز تجاری قابل توجهی وجود دارد و بعید است که در چنین وضعیتی نرخ ارز از محدوده 29 هزار تومانی عقب نشینی کرده و به مرز 25 هزار تومانی برسد.

آیا ثبات بازار ارز ادامه پیدا می‌کند؟

در هفته جاری مصوبه جدید بانک مرکزی درباره فروش ارز سهمیه‌ای به مردم، اندکی شرایط بازار ارز را ثابت کرد. سخنگوی زارت خارجه هم از احتمال شروع مجدد مذاکرات و بازگشت برجام خبر داد و مجددا امیدواری‌ها درباره گشایش‌های اقتصادی بیشتر شد. با این حال هنوز هیچ قطعیتی درباره مسائل سیاسی و اقتصادی کشور وجود ندارد و بیشتر کارشناسان بازار ارز بر این باورند با توجه به شرایط مذکور امکان بازگشت نرخ دلار به مرزهای پایین قیمتی دور از انتظار است. تمامی اتفاقات رخ داده در بازار ارز هیجانی را برای مدتی در این بخش شکل می‌دهد و با فروکش کردن آن مجددا قیمت دلار اوج می‌گیرد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز