قیمت دلار روز 25 خرداد 1401/ عقب نشینی نرخ ارز از مواضع بالای قیمتی

قیمت دلار بازار آزاد از دو روز گذشته در مسیر نزولی قرار گرفت و اکنون بیشتر از هزار تومان کاهش پیدا کرده است. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با روز قبل 0.31 درصد بالاتر رفته و در محدوده 27 هزار و 270 تومانی قرار دارد. عده‌ای از معامله گران ارزی عرضه دلار و کاهش فعالیت فعالان بزرگ این بازار را عامل اصلی کاهش نرخ دلار قلمداد می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دخالت بازارساز و مقابله شدید آن با رشد نرخ دلار باعث شده تا قیمت این ارز کاهشی شود. البته اختیار صرافان برای خرید ارز از صادرکنندگان به قیمت توافقی هم روی افت نرخ دلار بی‌تاثیر نبوده است. مجموع این عوامل موجب شده که فروش دلار بالا برود و قیمت آن در سراشیبی قرار بگیرد. ضمن اینکه مجددا امیدواری‌ها درباره برجام افزایش پیدا کرده است. وزارت خارجه آمریکا بیان کرد در صورت اتخاذ تصمیمات سیاسی لازم توسط ایران، امکان بازگشت به برجام وجود خواهد داشت. آمریکایی‌ها معتقدند که ایران باید موضوعات فرابرجامی را رها کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

با افزایش نرخ دلار و صعود آن بالای مرز 32 هزار تومانی، برخوردهای انتظامی، بازداشتی‌ها و مسدود کردن حساب‌های مشکوک افزایش پیدا کرد. بنابر اعلام معاون دادستان تهران، چند هزار حساب بانکی مسدود و 50 نفر دستگیر شدند که همین موضوع باعث خروج برخی معامله گران از بازار شد.

آریاک سفر

امروز قیمت پوند و یورو کم شد. نرخ پوند نسبت به روز قبل 2.3 درصد پایین آمد و در محدوده 39 هزار و 10 تومان قرار گرفت. قیمت یورو هم در مقایسه با دیروز 1.5 درصد کم شد و به مرز 33 هزار و 510 تومانی رسید.

اطلاعات عمومی:

چگونگی تعیین نرخ ارز در کشور

تنها مرجع رسمی کشف نرخ نقدی ارز در کشور، بازار متشکل ارزی ایران است. شرکت صرافی ملی ایران هیچ دخل و تصرفی در نرخ‌های اعلام شده در وبگاه بانک مرکزی ندارد. این شرکت فقط نرخ‌های اعلامی را بر روی تابلو محل صرافی و وبسایت خود بارگذاری می‌کند تا اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز