قیمت دلار روز 23 خرداد 1401/ نرخ ارز کاهشی شد

لست سکند

قیمت دلار بازار آزاد در روز جاری کاهشی شد و با افت 0.6 درصدی نسبت به روز گذشته، در محدوده 32 هزار و 980 تومان قرار گرفت. نرخ دلار بازار متشکل هم در مقایسه با دیروز 0.5 درصد بالا رفت و به مرز 27 هزار و 47 تومان رسید. کاهش قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته، سیگنال افت قیمتی این ارز را داده بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اغلب معامله گران بازار ارز معتقدند که قیمت دلار اکنون در شرایط اصلاح قرار گرفته و اخبار منفی که درباره افزایش تنش‌های ایران و غرب منتشر می‌شود، احتمالا نرخ این ارز را به کانال‌های بالاتر قیمتی سوق خواهد داد. حتی برخی از معامله گران پیش بینی می‌کنند که احتمال بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت بیشتر از قبل شده و احتمالا این موضوع عواقب بدی برای بازار ارز دارد. با این حال شرایطی که بانک مرکزی فراهم کرده باعث شده تا اندکی از تب و تاب رشد نرخ ارز کاسته شود. بانک مرکزی به صرافی‌ها مجوز داده تا ارز را از صادرکنندگان به قیمت توافقی خریداری کنند و وارد معامله با این گروه شوند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

علت کاهش قیمت دلار چیست؟

موضوع مذکور باعث شده تا صادرکنندگان برای ارائه ارز خود به بازار تشویق شوند. ضمن اینکه مردم هم از صرافی‌ها که برای معامله انواع ارز مطمئن هستند، خرید خود را انجام می‌دهند. به گفته احمد لواسانی، رئیس سابق اکنون صرافان، حضور قاطع بازارساز موجب خواهد شد تا بازار ارز به تعادل برسد و فاصله نرخ دلار بازار آزاد و رسمی کمتر شود. این امر باعث خواهد شد تا احساس نیاز مردم برای خرید ارز هم کاهش پیدا کند.

راز آسمان پایتخت

امروز نرخ پوند و یورو هم کاهش پیدا کرد. قیمت پوند نسبت به روز قبل 0.6 درصد کم شد و به مرز 41 هزار و 450 تومان رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با دیروز 0.6 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 34 هزار و 990 تومانی قرار گرفت.

اطلاعات عمومی:

روش‌های تشخیص دلار اصلی از تقلبی

کلاهبرداری با فروش اسکناس‌های تقلبی در همه کشورها وجود دارد، مخصوصا اگر خرید ارز از مراکز معتبر و مشخصی انجام نشود. اما روش‌هایی برای خرید دلار اصل وجود دارد. از جمله مسائلی که در هنگام خرید دلار باید به آن توجه داشت، تغییر رنگ دلار اصل با تفاوت زاویه اتفاق می‌افتاد و نقوش چاپی آن هم برجسته هستند. دلار اصل طرح‌های قرمز و آبی به شکل نخ‌های کوتاه و نامنظم دارد. ضمنا در دلار اصل، شکل واترمارک با تصویر روی اسکناس یکی است و چاپ نخ‌های امنیتی روی آن در مسیر نور دیده می‌شوند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز