قیمت دلار روز 26 خرداد 1401/ ریزش نرخ ارز ادامه دارد

لست سکند

قیمت دلار بازار آزاد در معاملات پشت خطی شب گذشته باز هم کاهشی بود و این روند ادامه پیدا کرده است. امروز نرخ دلار بازار متشکل نسبت به روز گذشته 0.03 درصد بالاتر رفته و در محدوده 27 هزار و 300 تومانی قرار دارد. تغییر سیاست‌های بانک مرکزی درباره سازوکار فروش دلار باعث ریزش قیمتی شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، رئیس کانون صرافان اعلام کرد امروز هم روند کاهشی قیمت دلار ادامه داشت و این ارز خارجی نسبت به روز گذشته 600 تومان افت قیمت را تجربه کرد. با این میزان کاهش، قیمت دلار بازار آزاد در محدوده 30 هزار تومانی قرار گرفت. بر اساس گزارش‌های موجود، در سامانه نیما عرضه ارز از تقاضا بیشتر شده و واردکنندگان از خرید ارز امتناع می‌کنند! اخبار صدا و سیما بیان می‌کند که با ابلاغیه جدید بانک مرکزی، صادرکنندگان برای فروش ارز خود در صرافی‌ها صف کشیدند و از طرفی میزان تقاضا نیز کاهش محسوسی پیدا کرده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به گفته علی صالح‌آبادی، رئیس بانک مرکزی، سیاست‌ها و تصمیماتی که اخیر اجرایی شده، ذخایر ارزی بانک مرکزی را به بیشترین حد ممکن خواهد رساند. اجرای این سیاست‌ها باعث خواهد شد تا از لحاظ حواله هم شرایط بانک مرکزی مطلوب باشد. در حال حاضر نرخ عرضه دلار در سامانه نیما 25 هزار و 200 تومان است که در این قیمت خریداری وجود ندارد.

اطلاعات عمومی:

ارز نیمایی را بشناسید

دلار یا ارز نیمایی، به سامانه الکترونیکی یکپارچه ارز کشور برای واردات و صادرات گفته می‌شود که در آن خرید کالاهای وارداتی و فروش آن‌ها اتفاق می‌افتد. نیما نامگذاری خاص برای این سیستم خرید و فروش دلار است که از عبارت نظام یکپارچه معاملات ارزی اقتباس شده است. معمولا شرکت‌ها برای ثبت صادرات و واردات خود باید از این سیستم استفاده کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز