تصاویر شگفت انگیز از سیستم جلوگیری از تصادف خودروهای تسلا (فیلم)

تسلا

سیستم رانندگی خودکار تسلا اغلب از سوی منتقدین مورد انتقاد قرار گرفته می شود. شرکت خودروسازی ایلان ماسک اما ضمن پذیرش برخی از این انتقادها می گوید این سیستم با توجه به کمبودهایی که دارد توانسته است در بسیاری موارد از وقوع حوادث و تصادفات رانندگی جلوگیری کرده و حتی جان افراد زیادی را نجات دهد.

به گزارش کاماپرس، شاید مدیران شرکت تسلا تصور این را هم نمی کردند که روزی فیلم های ضبط شده توسط دوربین های نظارتی خودروهای این شرکت بتوانند به مراتب علمکرد بهتری نسبت به هزینه های هنگفت ده ها میلیون دلاری برای تبلیغ محصولات این شرکت سودآوری داشته باشند. “مجموعه دستیار الکترونیکی راننده”، که این شرکت آن را “خلبان خودکار” می نامد، با وجود اینکه این شرکت اذعان می کند بسیار کامل نیست، اما توانایی جلوگیری از وقوع تصادفات را به خوبی دارد.

آیا اعتماد به سیستم رانندگی خودکار تسلا درست است؟

سیستم رانندگی خودکار تسلا بارها و بارها به گمراه کردن رانندگان متهم شده است که به دلیل داشتن نام autopilot یا “خلبان خودکار” کاملاً به آن اعتماد می کنند. رسانه ها مرتبا اخبار و تصاویری را از تصادفات خودروهای تسلا منتشر می کنند که در آنها رانندگان به امید داشتن سیستم “خلبان خودکار” بر روی اتوموبیل های خود روی فرمان خوابشان برده است. اما این موضوع بیشتر از اینکه خطای سیستم را در وقوع تصادفات نشان دهد از عدم آگاهی و درک نادرست رانندگان این خودروها از سیستمی تحت کنترل خود حکایت دارد.

حتی در واکنش به این اخبار توویت شرکت آلمانی پورشه در جواب شوخی ایلان ماسک که نسبت به مدل Porsche Taycan این شرکت گفته بود: “پورشه… کلمه Turbo به معنای آنچیزی که شما فکر می کنید نیست”، نوشت: تسلا… کلمه Autopilot به معنای آنچیزی که شما فکر می کنید نیست”.

با این وجود، مشاهده شده که در برخی موارد خطرناک دستیار الکترونیکی این خودروها به طور چشمگیر و بسیار سریع از خود واکنش صحیح نشان داده که در پیشگیری وقوع تصادف شگفت انگیز عمل کرده است. در ادامه شاهد تصاویری خواهیم بود که به لطف اقدامات دقیق این سیستم اتوماتیک، از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شده است.

آریاک سفر

تسلا در سال 2020 چند دستگاه خودرو فروخت؟

سود 500 درصدی سهام تسلا با مدیرعامل جذاب و پرحاشیه!

مرتبط با : تسلا
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز