تسلا در سال 2020 چند دستگاه خودرو فروخت؟

طی سال گذشته ، تسلا تقریباً نیم میلیون دستگاه خودروی الکتریکی به مشتریان خود تحویل داده ، که تنها اندکی از فروش 500 هزار محصولی که توسط شرکت هدف گذاری شده بود کمتر بوده است. تسلا این اطلاعات را روز گذشته بر روی وب سایت خود منتشر کرد.

به گزارش کاماپرس، به رقم این که شرکت تسلا با هدایت ایلان ماسک، کارآفرین میلیارد خود، 509 هزار 737 دستگاه اتوموبیل برقی در سال 2020 تولید کرد، اما توانست تنها 499 هزار 550 از آنها را به مشتریان خود تحویل دهد. پیشتر این شرکت اعلام کرده بود که قصد دارد در سال 2020 نیم میلیون از خودروهای برقی خود را به فروش برساند.

طبق این آمار محبوب ترین محصول ارزان قیمت تسلا – مدل 3 و مدل Y بود که بیش از 442.5 هزار دستگاه از آنها در سال گذشته بفروش رفته است. مدل های گرانتر یعنی مدل S و مدل X بیش از 57 هزار خریدار داشته اند.

آریاک سفر

در پایان ماه اکتبر نیز این شرکت صورتهای مالی خود را منتشر کرد که طبق آن ، درآمد تسلا در سه ماهه سوم سال 2020 افزایش یافته و بیش از انتظارات کارشناسان بوده است. درآمد تسلا در سال 2020 حدود 8.77 میلیارد دلار بهمراه 331 میلیون دلار سود خالص بوده است.

لازم به ذکر است تسلا توسط ایلان ماسک در سال 2003 تاسیس شد. نام اصلی آن تسلا موتورز بود اما بعداً به تسلا تغییر نام یافت. در ابتدا ، این شرکت فقط در تولید وسایل نقلیه الکتریکی تخصص داشت ، اما بعداً در ایجاد صفحات خورشیدی و سایر سیستم های ذخیره انرژی نیز مشارکت کرد.

مرتبط با : تسلا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز