فولاد سفید دشت در جهت خودکفایی گام برمی‌دارد

لست سکند

شرکت فولاد سفید دشت در سال 1399 درخصوص طراحی و ساخت الکتروموتورهای ام‌وی، گلوب ولوها، دمپرهای الکتریکی دمنده‌ها، عملگر والوها و گیربکس‌های واحد کلاریفایر به خودکفایی رسیده است. کلاسیفایر و سیستم حمل مواد، روتور دمنده‌های سنگین، بدنه فن استاک، پمپ‌های دور بالا، تیغه‌های فن برج‌های خنک کن و نمونه گیر اتوماتیک کوره از دیگر تجهیزات و قطعات بومی سازی شده توسط این مجموعه در سال گذشته است.

به گزارش کاماپرس، مجموعه سفید دشت در جهت بومی سازی تجهیزات و قطعات در تلاش بوده و این مسئله از لحاظ خودکفایی، توانمند سازی صنایع داخلی، کاهش هزینه‌های ارزی، سهولت دسترسی به خدمات پس از فروش و مواردی این چنینی اهمیت دارد. طبق گفته ایمان سلیمانی، مدیر عملیات و مسئول کمیته بومی سازی شرکت فولاد سفید دشت، در سال 1397 با تشکیل کمیته بومی سازی فولاد سفید دشت، شناسایی و سازمان دهی قطعات و تجهیزات با قابلیت تامین از داخل در دستور کار قرار گرفت. نتیجه این امر بومی سازی بیش از 160 قطعه و تجهیز مورد نیاز صنعت فولاد بوده است.

این مجموعه نسبت به پیشبرد هر چه بهتر برنامه تامینی تجهیزات و قطعات مورد نیاز سفید دشت از تامین کنندگان داخلی با تدوین سند بومی سازی و توسعه همکاری واحدهای عملیات و بازرگانی، در جهت سیاست گذاری تامین قطعات واحد فولادسازی، امیدوار است.

اقدامات و برنامه‌های فولاد سفید دشت

راز آسمان پایتخت

مجموعه فولاد سفید دشت در سال 1399 رشد 10 درصدی تولید محصول را نسبت به سال 1398 به ثبت رساند. همچنین این شرکت در سال گذشته نسبت به تکمیل و برق داری خط انتقال و پست 400 کیلوولت، ارتقا شبکه زیرساخت و تامین و اجرای مرکز داده دیتا سنتر، تکمیل خط انتقال پساب تصفیه خانه بروجن، شروع بهره برداری تصفیه خانه یواف و اخذ گواهینامه ایزو 9001:2015 اقدام کرد.

سال گذشته این مجموعه پروژه هدف خود را تسریع در راه اندازی واحد فولاد سازی و ریخته گری اعلام کرد. البته فولاد سفید دشت به منظور تکمیل سایر پروژه مانند اجرای تصفیه خانه مرکزی، تکمیل و راه اندازی واحد اکسیژن، پیاده سازی نظام مشارکت اس 5 و اخذ گواهینامه‌های ایزو 14000  و ایزو 45000 هزار در تلاش است.

همچنین این شرکت در اردیبهشت ماه سال جاری رکورد جدیدی از تولید ماهانه را به ثبت رساند. تولید ماهانه این مجموعه در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه، 889 تن افزایش داشت. طبق گفته سلیمانی تولید کارخانه سفید دشت در زمان ذکر شده نسبت به مدت مشابه سال 1399، معادل 13/2 درصد رشد پیدا کرد.

مرتبط با : فولاد سفید دشت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز