عید فطر ۱۴۰۰ کی هست؟

ماه رمضان امسال روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه آغاز شد و اگر محاسبات تقویمهای رسمی درست باشد، این ماه مبارک در روز پنج شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد.

به گزارش کاماپرس، عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است که در روز اول ماه شوال جشن گرفته می شود و معمولا با تعطیلی رسمی همراه است. در این روز، روزه حرام است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند.

شرط اعلام ماه شوال و پایان ماه رمضان با رویت هلال ماه جدید به وقوع می‌پیوندد، همیشه در کشورهای مسلمان، بر حسب موقعیت مکانی آن کشور، رویت هلال ماه اول ماه شوال و روز عید فطر تغییر می کند. مثلا ممکن است در کشور عربستان یا قطر یک روز زودتر عید فطر اعلام شود.

البته همانطور که گفته شد اعلام عید سعید فطر به رویت هلال ماه شوال بستگی دارد و ممکن است بیشتر کشورها ماه جدید را همزمان با هم رویت کنند.
براین اساس و طبق تقویم رسمی کشور عید فطر در ایران پنج شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه اعلام شده که به تاریخ میلادی ۱۳ ماه می ۲۰۲۱ و به تاریخ قمری اول شوال ۱۴۴۲ است.

اخبار پربازدید را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

تعطیلات عید فطر امسال چند روز است؟

برای عید فطر امسال هم مثل سالهای گذشته دو روز تعطیلی در تقویم ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است، اما با محدودیتهای کرونایی و ممنوعیت سفر به اکثر شهرهای کشور ممکن است این تعطیلی یک روزه اعلام شود.

البته هنوز هیچ مقام مسئولی درباره کم شدن تعطیلی روز عید فطر صحبت نکرده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “عید فطر ۱۴۰۰ کی هست؟

  1. Behzad گفته:

    با عرض سلام… عید فطر بزرگترین عید مسلمونهاست این روز گرامی مال همه ماست چه ربطی به دولت مردا نداره ..البته تو همه کشور ها معمولن ۵ روز تعطیله ولی تو ایران یکی دو روزه

  2. امیر گفته:

    به نظر من عید فطر ربطی به مرزها و کشورها نداره ….مثل اوقات شرعی و نمازها نباید هر شهری برای خودش محاسبه بشه ….فکر نمیکنم شب قدر و عید فطر رو خدا برای یه کشور یه روز بذاره ….و فردا و پس فردا مثلاً کشورهای دیگه …..یعنی اگه کشور پهناور تر میشد و خاک عربستان هم مال ایران بشه ،ما شب قدر و عید فطرمون تغییر خواهد کرد احتمالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز