تعطیلی عید فطر 1400 و گزینه‌های مُجاز برای سفر

لست سکند

در تعطیلات 2 روزه عید فطر 1400 به دلیل شرایط کرونایی سفر کلا ممنوع شده و جریمه های سنگینی دارد اما شهروندان تهرانی و سایر هم وطنان برای سفرهای کوتاه و بلند گزینه هایی دارند، البته اکیدا توصیه می شود برای مبتلا نشدن به کرونا از خیر همین گزینه ها هم بگذرند.

به گزارش کاماپرس، پنجشنبه هفته جاری به احتمال بسیار زیاد عید فطر است . تعطیلی رسمی این روز و تعطیلی فردای این روز یعنی جمعه می توانست در شرایط عادی به دو روز تعطیلی مناسبتی دلپذیر تبدیل شود اما کرونا این فرصت را از بین برده است.

بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و تاکید فرمانده نیروی پلیس راهور سفر نه تنها در این دو بلکه از ساعت 12 روز سه شنبه – 21 اردیبهشت ماه – تا 12 ظهر روز شنبه – 25 اردیبهشت ماه – ممنوع است.

اگر کسی این ممنوعیت را رعایت نکند و با خودروی شخصی از تهران یا هر شهر قرمز دیگری خارج شود با جریمه یک میلیون تومانی مواجه خواهد شد. خروج از شهرهای زرد هم با خودروی شخصی جریمه 500 هزار تومانی دارد.

خطر پیک چهارم کرونا همچنان جدی است و خیزهای بعدی کرونا هم در کمین کوچکترین اهمال هم وطنان به سر می برند تا موارد ابتلا و مرگ را به حداکثر برسانند. در این شرایط اکیدا توصیه می شود از سفر رفتن پرهیز کنیم با این حال اگر فردی در تعطیلی 2 روزه عید فطر اصرار به سفر دارد گزینه های زیر پیش روی وی قرار دارد و ستاد ملی مقابله با کرونا هم محدودیتی برای این گزینه ها قائل نشده است.

راز آسمان پایتخت

1. سفر با اتوبوس ها و تاکسی سواری های بین شهری

اتوبوس هایی که در پایانه های مسافری تهران – پایانه جنوب، پایانه غرب، پایانه شرق – مستقر هستند در طول این تعطیلات نیز تردد و سفر برای شهروندان تهرانی به تمام مناطق کشور را میسر می کنند. تاکسی سواری های بین شهری نیز در پایانه های و مبادی خروجی شهر مسافران را به مقاصد شهرهای شمالی و دیگر شهرها منتقل می کنند. از این امکان می توان برای سفرهای ضروری استفاده کرد گرچه بسیاری افراد معتقدند سفر با خودروی شخصی از نظر ریسک ابتلا به کرونا از سفر با اتوبوس کم خطرتر است.

2. سفر با هواپیما

سازمان هواپیمایی ممنوعیت خاصی برای سفر با هواپیما در تعطیلات عید فطر 1400 اعلام نکرده و سفر به کیش، قشم، بندرعباس و دیگر شهرهای کشور همچنان در این تعطیلات دایر است. زمزمه هایی در مورد رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در هواپیماها در برخی موارد به گوش می رسد که اگر مصمم به سفر در این ایام با هواپیما هستید باید با آن کنار بیایید.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

3. سفر با قطار

شرکت ملی راه آهن نیز به شرکت های مسافری ریلی محدودیتی برای سفر تکلیف نکرده و گزینه سفر با قطار همچنان روی میز است. آنچه از ظواهر قابل مشاهده است این که سفر با قطار نیز به دلیل بالا بودن تعداد افراد حاضر در این وسیله نقلیه از نظر ریسک ابتلا به کرونا، پرخطر است اما ستاد ملی مقابله با کرونا چنین عقیده ای ندارد.

در پایان باز هم تاکید می کنیم که سفر در شرایط کرونایی – حتی سفرهای مجاز – انتخاب منطقی و عقلایی نیست و ماندن در خانه و پرهیز از سفر انتخاب بسیار بهتر و عقلانی تری است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “تعطیلی عید فطر 1400 و گزینه‌های مُجاز برای سفر

  1. علی گفته:

    اول بحث سفر نیست تکلیف مشاغلی که خارج از شهر هستند چی میشه؟؟ دوما سیستم حمل ونقل عمومی انقدر پیشرفت کرده که از دم در خونه تا محل کار رو که خارج از شهر هست با اتوبوس و تاکسی طی کنیم؟؟؟ سه شنبه اومدیم سرکار ظهر سه شنبه طرح شروع شده تا شنبه بمونیم کارگاه ؟؟؟؟؟؟

  2. مهدی گفته:

    واقعا خنده دار اساتید عزیز دلیل محدودیت سفر با خودروی شخصی واسه پول گرفتن از مردم نه دقدقه سلامتی چون اینا کوچکترین دقدقه ای واسه سلامتی مردم ندارن و چون از هواپیما و قطارو اتوبوس نمیتونن پول بگیرن سفر با اونا آزاده، ای مردم ایران شما فقط خودتون باید فکر سلامتیت ن باشید، شمارو به هر چی می پرستید قسم بشینید توخونه اون جوجه و یه سری چیزارو بخورید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز