عرضه اولیه پرحاشیه سرمایه یک بانک را 11 برابر کرد

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان این که منابع حاصل از عرضه اولیه بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور برای خدمت رسانی بهتر به بازنشستگان و دیگر اقشار تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرد، گفت: بخشی از منابع عرضه سهام این هلدینگ به افزایش سرمایه بانک رفاه تخصیص یافت.

به گزارش کاماپرس، عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین یکی از واگذاری های بزرگ بورس امسال بود که با مشارکت و استقبال فراوان سرمایه گذاران مواجه شد و رکورد مشارکت کنندگان در عرضه های اولیه بورسی نیز با این عرضه شکسته شد. البته این عرضه جزو پرحاشیه ترین عرضه های امسال هم بود چرا که با وجود رکوردشکنی در تعداد مشارکت کنندگان درصد قابل توجهی از متقاضیان هم موفق به خرید سهام در این عرضه نشدند و انتقادات آنها به این موضوع کماکان ادامه دارد.

یکی از سوالات مطرح درباره عرضه اولیه شرکت های تابعه شستا این است که منابع حاصل از این عرضه ها صرف چه اموری می شود؟ امروز وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به این پرسش پاسخ گفته است.

افزایش سرمایه 11 برابری بانک رفاه

بنا به اعلام فارس، شریعتمداری در این باره اظهار کرد: در 11 تیرماه 99 بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور – به نام سیمان تامین و با نماد سیتا – از زیرمجموعه‌های تأمین اجتماعی به ارزش 23 هزار میلیارد تومان عرضه اولیه شد که در این عرضه اولیه 4.5 میلیون نفر از هم‌وطنانمان شرکت کردند و به هر فرد تا سقف 500 هزار تومان سهام از بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور رسید.

آریاک سفر

وی که در در حاشیه وبینار بین‌المللی تعاون در جمع خبرنگاران سخن می گفت افزود: منابع این عرضه اولیه صرف اقدامات زیربنایی می‌شود که یکی از اقدامات زیربنایی افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران است. سرمایه این بانک که در خدمت کارمندان و بازنشستگان تأمین اجتماعی قرار دارد، از 200 میلیارد تومان به 2 هزار و 200 میلیارد تومان افزایش می‌یابد و تسهیلاتی که به بازنشستگان پرداخت می‌شود نیز افزایش خواهد یافت.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

مرتبط با : بانک رفاهسیمان تامین
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “عرضه اولیه پرحاشیه سرمایه یک بانک را 11 برابر کرد

  1. هادی گفته:

    23 هزار فروخته شده 2 هزار میلیارد رو اختصاص دادن بانک رفاه که معادل کمتر از ده درصده بقیه 90 درصدش چی؟
    شستا خودش وارد بورس شده و مردم عادی سهامدار هستن ،درسته که بانک رفاه داخل پرتفوی شستاست ولی این تزریق پول به رفاه چه سودآوری برای سهامدار شستا داره؟

  2. عدالت گفته:

    فقط به بازنشسته ها میرسه؟؟؟پس اون کارمند قراردادی با بچه قدونمیقد و اجاره خونه چی؟؟اکثرابازنشسته ها خونه دارن یا بچه هاشون سرو سامان دادن و حتی بیشراشون همسرشان هم از دست دادن و تنها زندگی میکنن حقوقشان زیاد بشه ارث بچه هاش بشه؟باید به تعدادافرادخانواده بازنشسته ها نگاه کرد و براساس اون حقوقشان برد بالا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز