عرضه اولیه «غگیلا» رکورد شستا را شکست

آریاک سفر

عرضه اولیه شرکت شیر پاستوریزه گیلان، سومین عرضه اولیه بازار سرمایه ایران در سال 99 با ثبت یک رکورد تاریخی به پایان رسید.

به گزارش کاماپرس، عرضه 17 درصد از سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان با نماد «غگیلا» در فرابورس انجام شد که تعداد 2 میلیون و 357 هزار و 362 نفر در این عرضه خریدار بودند و به هر کد معاملاتی، حداکثر تا 15 سهم در قیمت 12507 ریال اختصاص یافت.

گفتنیست، آخرین رکورد مشارکت سهامداران در عرضه اولیه، مربوط به شستا است که 2 میلیون و 61 هزار و 654 نفر، خریدار عرضه اولیه این سهم بودند.

وضعیت «غگیلا» در یک نگاه

شرکت شیر پاستوریزه گیلان، هشتمین شرکت از مجموعه صنایع شیر ایران است که راهی بازار سرمایه شده است. این شرکت در سال ۱۳۵۴ با ظرفیت اسمی ۱۵۰ تُن در روز در زمینی به مساحت 8/5 هکتار و با بیش از ۱۰ هزار متر مربع تاسیسات و زیربنا در شهر صنعتی رشت احداث شد تا به تامین شیر مدارس بپردازد.

به ادعای مسئولان مجموعه صنایع شیر ایران، پس از ورود شرکت شیر پگاه گیلان به بازار سرمایه و با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای و همچنین راه‌اندازی واحد شیری کشت‌و‌صنعت پگاه گیلان، این سهم از ارزش بالایی برخوردار خواهد شد.

دریان سفر امید

رکوردشکنی در فروش داخلی: پگاه گیلان در سال گذشته در زمینه دریافت شیر خام رکوردشکنی کرد. این روند در فروردین سال جاری نیز تداوم پیدا کرد؛ شیر پگاه تلاش موفق شده بالغ بر 80 درصد شیر استان گیلان را جذب کند. همچنین، این شرکت توانسته  در فروش داخلی رکورد سال‌های گذشته را جابجا کند.

عملکرد مثبت در عرصه صادرات: صادرات محصولات شیر پگاه به افغانستان، به صورت هفتگی در حال انجام است و این شرکت تمرکز ویژه‌ای روی این مقوله دارد. نکته قابل توجه اما این است که به دلیل نبود هرگونه واردات در این شرکت، هیچ‌گونه ارز دولتی در روند فعالیت آن مورد استفاده قرار نگرفته است.

صورت‌های مالی مثبت در سال 98: نسبت جاری این شرکت ۱.۹۴ است و جریان وجوه نقد آن که روی رقم ۸۸ میلیار ریال می‌ایستد، نشان از کارنامه مثبت آن در عرصه مالی دارد.

پتانسیل رشد ارزش سهام: مصرف شیر در کشورهای اروپایی سه برابر ایران است و شرکت شیر پگاه گیلان در تلاش است تا با همکاری سایر ارگان‌ها و نهادها، الگوی مصرف شیر در ایران را بیش از پیش بهبود ببخشد، به همین دلیل چشم‌انداز این شرکت بسیار روشن است. ضمن اینکه تولید محصولات نوشیدنی با شکر بسیار کمی که در دست تولید است، می‌تواند مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
ژیوار
آهن ملل اصفهان
سفریار آریا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “عرضه اولیه «غگیلا» رکورد شستا را شکست

  1. محمد گفته:

    سلام . واقعا عرضه ۱۴ عدد سهم به هر متقاضی رکورد حساب میشه ؟ اگر هم این واگذاری رکورد حساب بشه ، قهرمان کیه ؟ واقعا شرم آور نیست ؟ مزید اطلاع من بعد از نزدیک به دوماه تلاش و سفارش مستمر هنوز نتونستم ۲۱ عدد سهم عرضه اولیه شصدف را به ۲۲ عدد برسونم ! اگر به حجم معاملات این سهم توجه بفرمایید متوجه عرض بنده خواهید شد .

  2. مهدی حسینی گفته:

    دوستان یه جوری نظر می‌دن انگار تقصیر نویسنده بوده سهم کمی گیر اونا اومده.
    به جای اینکه ناراحت باشید که چرا ۱۵ سهم گیرتون اومد به آینده کلی بورس نگاه کنید. وقتی برای همچین سهمی یه همچین مشارکتی میشه این یعنی مردم پولشونو از تو بانک وارد صنعت می‌کنن. توی این چرخه هم کارآفرینی بیشتر میشه، هم کارگر نون میره سر سفره‌اش، هم سهام شما رشد می‌کنه. خوشحالم که مردم دارن صنعت رو به گردش درمیارن و جور دولت رو مثل همیشه می‌کشن. پس خوشحال باشید و غر نزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان