عرضه اولیه آسیاتک و هرآنچه باید درباره آن بدانید

زمان عرضه اولیه سهام شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با نماد اسیاتک، بر اساس اعلام سازمان بورس، در روز چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 صورت می‌گیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با نماد بورسی اسیاتک، 300 میلیون سهم را که برابر با 15 درصد سهام این شرکت است، در روز چهارشنبه، هفتم اردیبهشت ماه 1401، در بازار بورس تهران عرضه می‌کند. گفتنی است، هر سهم در حدود 5 هزار 460 تا 6 هزار 660 ریال و با سهمیه 400 سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه می‌شود.

بیشتر از بازار سرمایه و بورس:

تعداد سهمی که به هر کد معاملاتی تعلق می‌گیرد به تعداد شرکت کنندگان این عرضه اولیه بستگی دارد، با این حال، حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای مشارکت در خرید عرضه اولیه این شرکت حدودا 267 هزارتومان برآورد شده است. ضمن این‌که مدیر عرضه آسیاتک کارگزاری آتیه بوده و متعهدین عرضه و متعهد خرید در این عرضه به ترتیب، سهامداران عمده شرکت و شرکت تامین سرمایه بانک ملت هستند.

آریاک سفر

پیش از این نیز، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در سال سال 96 با سرمایه‌ای در حدود 30 میلیون تومان، قصد عرضه سهام خود در بازار بورس را داشت که با توجه به فرایند درج نماد به عرضه اولیه نرسید؛ پس از آن نیز، بار دیگر در سال 97 اقدام به درج نماد و طی نمودن فرایند پذیرش کرد که به دلیل عدم پیگیری سهامداران عمده در مهلت 6 ماهه، منتفی شد. نهایتا بازار بورس تهران، از پذیرش این شرکت پس از 5 سال و عرضه اولیه 15 درصدی سهام آن در 7 اردیبهشت ماه جاری خبر داده است.

لازم به ذکر است که آسیاتک، بر اساس ارزیابی‌ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از سال 1382 به عنوان برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور، به ارائه خدمت در صنعت آی تی می‌پردازد. از جمله خدمات این شرکت، ارائه ADSL2+ است که تا سه برابر سرعت بالاتری نسبت به ADSL عادی دارد.

انتهای پیام

 

مرتبط با : آسیاتک
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز