فولاد آلیاژی یزد؛ از ساخت میلگرد تا فعالیت در حوزه ورزش

میلگرد که با ظهورش صنعت ساختمان و معماری را دچار تحولی اساسی کرد، در سال هزار و 800 میلادی توسط جوزف لوئیس لامبوت ساخته شد. وی دریافت که با افزودن میله‌های نازک استیل، با الیاف استیل به بتن، استحکام آن تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند؛ به این ترتیب با گذشت زمان این محصول تست آزمون و خطای بیشتری را گذراند و دچار تغییرات زیادی شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار صنایع معدنی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

در حال حاضر کارخانه‌های زیادی وجود دارند که به صورت تخصصی میلگرد تولید می‌کنند. شرکت «فولاد آلیاژی یزد»  به همین منظور تاسیس شده و تاکنون هم انواع میلگرد فولادی و آهنی از این مجموعه به بازار عرضه شده است. در ادامه کاماپرس مطالب بیشتری از این شرکت را برای اطلاع خوانندگان و علاقمندان به بخش فولاد ارائه می‌دهد؛

هدف از تاسیس فولاد آلیاژی یزد

شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد سال 1369 با هدف ایجاد صنایع پایین دستی فولاد آلیاژی ایران و تمرکز بر تولید پروسه‌های تکمیلی فولادی از قبیل کشش سرد، پولیش، پوسته کنی، صافکاری، سایزینگ و تست عیوب سطحی و داخلی انواع فولادهای آلیاژی شروع به فعالیت کرد.

آریاک سفر

این مجموعه سهامدار دو شرکت گسترش فولاد سیلندر و مفتول کاران یزد است. کارخانه آلیاژی یزد واحدهای کشش، پیلینگ، تابگیری، تست و بازرسی و واحد کنترل و بازرسی دارد. این مجموعه حد میانی شرکت‌های تولیدکننده محصولات فولادی برای شرکت‌هایی مانند خودروسازی و زیرمجموعه‌های فولاد آلیاژی ایران است. سیدجابر حسینی ریاست هیئت مدیره این شرکت را برعهده دارد.

انواع محصولات فولادی در صنایع آلیاژی یزد

این شرکت به تولید سه محصول میلگرد، تسمه و چهارگوش مشغول است. میلگرد نوعی میله فولادی است که در سایزهای متفاوتی ساخته می‌شود. مدل‌های مختلف این محصول برای حفاظت از سازه‌ها در  بتن ریزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما ساختار تسمه متفاوت از میلگرد است. تسمه را از شمش فولادی یا حتی آهن قراضه، با بهره گیری از نورد گرم و سرد، می‌سازند. این محصول فولادی در انواع صنایع از لوازم خانگی تا بخش بسته بندی کاربرد دارد. چهارگوش هم به عنوان لوله ساختاری استفاده شده و در آپارتمان‌ها، سوله و انبار و دیگر سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مجموعه در سال‌های گذشته فولادهای صنعتی و تجاری هم تولید و به بازار عرضه می‌کرد.

افزایش درآمد 159 درصدی فولای 

«فولای» سهام شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد است. این سهام در تابلوی اول بازار فرابورس به چشم می‌خورد و در حال حاضر بیشتر از 5 هزار 900 میلیارد ریال ارزش بازاری دارد. غلامرضا بنویدی به عنوان سهامدار عمده فولاد آلیاژی یزد شناخته می‌شود. پس از بنویدی، شرکت توسعه فن آوران داده پرداز رفام تعداد زیادی از سهام فولای را در اختیار دارد.

این شرکت با سرمایه ثبت شده 134 میلیارد ریالی طی 3 ماهه منتهی به سال مالی گذشته، مبلغ 137 میلیارد و 562 میلیون تومان درآمد فروش داشت که نسبت به مدت مشابه سال 1398، معادل 159 درصد رشد را به ثبت رساند. عملکرد فولای پس از پشت سرگذاشتن یک دوره افت طولانی مدت، بالاخره در تیرماه متعادل و مثبت شد.

مجموعه صنعتی- ورزشی فولاد آلیاژی یزد

بنا بر تصمیم مجمع عمومی عادی سالیانه فولای که برای سال مالی گذشته برگزار شد، سرمایه این شرکت از 13.4 میلیارد تومان به 26.8 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. ضمنا در این جلسه به هر سهم 600 ریال سود نقدی تعلق گرفت.

این مجموعه همواره در راستای افزایش کیفیت محصولات تولیدی خود تلاش کرده و در این راستا هم انواع گواهی‌های کنترل کیفیت را یه دست آورده است. این شرکت صنعتی در مجامع ورزشی هم حرفی برای گفتن دارد. تیم بسکتبال فولاد آلیاژی یزد سال گذشته قهرمان گروه اول لیگ بسکتبال بانوان شد.

مرتبط با : صنایع فولاد آلیاژی یزد
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز