شستا در میان موج انتقادات و تحسین ها رکورد می زند؟

لست سکند

از ساعت 9 و 45 دقیقه امروز چهارشنبه 27 فروردین 99 ثبت سفارش عرضه اولیه سهام شستا آغاز شد و گزارش های رسیده از کارگزاری ها نشان از استقبال گسترده فعالان بازار بورس از این سهم دارد، به گونه ای که انتظار می رود رکورد مشارکت کنندگان در پایان زمان مقرر برای ثبت سفارش این سهم – ساعت 13 امروز – شکسته شود.

به گزارش کاماپرس، سهام شستا، بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بورس امروز به احتمال قریب به یقین رکورد مشارکت کنندگان را نیز خواهد شکست و تعداد کدهای بورسی متقاضی خرید این سهم از 2 میلیون کد فراتر خواهد رفت.

برخی کارشناسان و خبرگان بازار سخن از احتمال تعداد مشارکت کننده بیش از 2 میلیون و 100 هزار کد بورسی به میان آورده اند ولی عده ای نیز معتقدند اعلام دیرهنگام قیمت شستا و مبلغ نسبتا قابل توجه لازم برای شرکت در این عرضه اولیه، برای تعدادی از سهامداران مشکل تامین نقدینگی ایجاد کرده است و احتمال آن می رود که شستا نتواند رکوردی بیشتر از مشارکت کنندگان عرضه اولیه صباتامین – که این شرکت هم یکی از زیرمجموعه های شستا بود – ثبت کند.

موافقان و مخالفان واگذاری شستا چه می گویند؟

عرضه اولیه شستا در بورس نقطه نظرات مختلف و متضادی را نیز در میان کارشناسان اقتصادی و ذینفعان سازمان تامین اجتماعی به عنوان مالک اصلی شستا برانگیخته است. برخی کارشناسان اقتصادی و مسئولان همچون اکبر ترکان که از وی به عنوان یکی از افراد بسیار موثر در تصمیمات اقتصادی رئیس جمهور نام برده می شود، از واگذاری شستا در بورس دفاع کرده و اظهار کرده است: بورسی‌شدن این مجموعه این فرصت را  ایجاد می‌کند از طریق بورس تشکیل سرمایه داده، منابع جدید کسب کند و سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهد.

راز آسمان پایتخت

درباره سهام شستا بیشتر بخوانید:

وی با باین این که ورود شستا به بورس تامین کننده این هلدینگ بزرگ اقتصادی است، تصریح می کند: مدیران این مجموعه در آینده مجبورند بر اساس قواعد بازار سرمایه و تحت نظارت بورس، اداره شوند.

در مقابل عباس آخوندی وزیر سابق مسکن و شهرسازی و استاد دانشگاه تهران این واگذاری را به کام سوداگران می داند و می گوید: ‌واگذاری90میلیارد دلار در دولت‌های نهم و ده کم بود، باز در این اقتصاد کرونازد، به نام حمایت از تولید معادل 4میلیارد  دلار واگذاری سوداگرانه (انجام می‌شود)!

شایان ذکر است؛ بسیاری از کارگران نیز در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی علیه این عرضه موضع گرفته‌اند و واگذاری شستا در بورس، بدون درنظر گرفتن سهمیه ای از سهام آن برای کارگران که ذینفعان و صاحبان اصلی سرمایه های شرکت هستند را برخلاف عدالت و حتی غیرقانونی می‌دانند.

 

مرتبط با : شستا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز