عرضه اولیه شستا به سرانجام رسید

عرضه اولیه ۸ میلیون سهم، معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) به عنوان پانصد و سی‌وهفتمین شرکت پذیرفته شده در بورس با دامنه قیمتی ۸۵۰ تا ۸۶۰ تومان، امروز کلید خورد تا بالاخره یکی از وعده‌های دیرینه مسئولان بازار سرمایه رنگ و بوی حقیقت به خود بگیرد.

به گزارش کاماپرس، پس از گمانه‌زنی‌های بسیار در مورد عرضه شرکت‌های بزرگ دولتی، بالاخره عرضه اولیه بخشی از سهام شستا انجام شد تا در نهایت، این تابوی بزرگ شکسته شود. به گفته مسئولان بازار سرمایه، ۸ درصد از سهام «شستا» به سهامداران خرد و ۲ درصد دیگر نیز به صندوق‌های سرمایه‌گذاری رسید.

شستا در کدام گروه عرضه شد؟

به گفته شرکت بورس اوراق بهادار تهران، این میزان سهم در بخش «هلدینگ چند رشته‌ای صنعتی»، گروه و طبقه «شرکت‌های صنعتی چند رشته‌ای» در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد «شستا» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

۳،۴۰۰ سهم برای هر کد

در همان ساعات اولیه معاملات امروز بازار سرمایه، ناظر بازار در اطلاعیه‌ای سقف مجاز حجم خرید هر شخص را ۱۰ هزار سهم اعلام کرد اما طبق آخرین آمار، در نهایت به هر کد معاملاتی، در حدود ۳،۴۰۰ سهم تعلق یافته است. به عبارتی، هر متقاضی موفق به خرید نزدیک به ۳ میلیون تومان شده است.

آریاک سفر

رکوردشکنی عرضه اولیه شستا

به عقیده کارشناسان بازار سرمایه، با توجه به عرضه ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم برای کدهای معاملاتی، به نظر می‌رسد شستا رکورد عرضه اولیه در بازار سرمایه را شکسته باشد. این عرضه در حالی صورت گرفت که طی روزهای اخیر و برخلاف روند بازارهای سرمایه در دیگر نقاط دنیا، حجم عجیبی از نقدینگی مردم روانه بازار سرمایه شده بود و قله‌های مقاومتی بورس، یک‌به‌یک شکسته می‌شدند.

گفتنیست، شستا دارای ۱۸۸ شرکت مدیریتی است که ۸۲ شرکت آن در بورس عرضه شده‌اند تا ۸۰ درصد پرتفوی این شرکت بورسی باشد.

مرتبط با : شستا
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز