شاسی بلند کُره ای محبوب ایرانیان با موتور گازوئیلی روانه بازار می شود(تصاویر)

کیا اسپورتیج مدل 2022
ژیوار

کیا اسپورتیج از خودروهای شاسی بلند محبوب ایرانیان به شمار می‌رود که مدل 2022 آن اخیرا رونمایی شده و اکنون با انتشار جزئیاتی از مشخصات فنی این خودرو، مشخص شده است که می توان این شاسی بلند را با موتور گازوئیلی هم سفارش داد.

به گزارش کاماپرس، خودروهای شاسی بلند معمولا با پیشرانه بنزینی در بازار مورد استقبال قرار می گیرند چرا که باور عمومی آفرودبازها و شاسی بلند سوارها این است که موتور بنزینی از موتور گازوئیلی قوی تر و در شرایط سخت آفرود قابل اعتمادتر است.

البته در برخی موارد موتورهای دیزل نیز توانسته اعتماد خریداران خودروهای شاسی بلند را جذب کند و احتمالا به همین دلیل است که مدیران شرکت خودروسازی کره ای کیا نیز مدل جدید کیا اسپورتیج را با دو موتور بنزینی و دیزل روانه بازار کرده اند.

حدود یک ماه قبل، شرکت خودروسازی کیا یکی از بزرگترین خودروسازان جهان، از پنجمین نسل مدل اسپورتیج با ظاهری کاملاً متفاوت نسبت به نسل های قبلی رونمایی کرد.

شاسی بلند اسپورتیج در ایران نیز بین آفرودبازها بسیار محبوب است و لوکس سواران نیز به این شاسی بلند علاقه مخصوص دارند. اکنون مشخصات فنی نسخه بازار کره و سایر نقاط جهان نیز اعلام شده که فاصله محوری بیشتری نسبت به مدل بازار اروپا دارد.

دریان سفر امید

بنا به اعلام سایت باما، قوای محرکه این خودرو از پیشرانه 1.6 لیتری بنزین سوز مجهز به توربوشارژر تامین شده که 177 اسب بخار قدرت و265 نیوت نمتر گشتاور را از طریق جعب هدنده شش سرعته دستی با هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ ها منتقل می کند.

باما نوشته است؛ افرادی که هنوز از موتورهای دیزل قطع امید نکرده اند، می توانند پیشرانه 2 لیتری جدید دیزل را سفارش دهند که 183 اسب بخار قدرت و 417 نیوتن متر گشتاور را با کمک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ ها ارسال می کند.

کیا اسپورتیج مدل 2022

در مورد ظاهر این شاسی بلند جذاب نیز باید گفت کیا در اسپورتیج جدید از طرح کاملا متفاوتی برخوردار است که آن را Digital Tiger Face نامیده است. جلوپنجره مشبک مشکی رنگ با چراغ‌های مخصوص روز شبیه بومرنگ از جرئیات نمای جلوی کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ است. رینگ‌های استفاده شده روی کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ با طراحی کاملاً جدیدی خودنمایی می‌کند و در عقب نیز شاهد خطوط افقی حتی در چراغ‌ها هستیم.

ناگفته نماند که غیر از این دو پیشرانه، کیا به علاقه‌مندان وعده داده که در آینده نزدیک دو پیشرانه هیبرید و پلاگین هیبرید را نیز برای اسپورتیج عرضه نماید که احتمالاً با نسل جدید توسان مشترک خواهند بود.

خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:

کیا اسپورتیج 2022

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : کیا موتورز
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز