سامسونگ آ 34 معرفی شد؛ مقایسه گلکسی A33 و A34

سامسونگ در سال‌های اخیر با عرضه گوشی‌های سری A توانسته بازار گوشی‌های هوشمند میان‌رده و اقتصادی را قبضه کند. سری سال ۲۰۲۳ این گوشی‌ها که هرساله از پرفروش‌ترین گوشی‌ها – چه در بازار جهانی و چه در ایران – می‌شوند، دارای عدد ۴ هستند.

به گزارش کاماپرس، گوشی‌های سری A سامسونگ به دلیل اینکه امکانات خوبی مانند نمایشگر چشمگیر، طراحی شیک و باتری بزرگ را با قیمتی رقابتی و مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌کنند، هرسال جزو گوشی‌های پرفروش بازارهای مختلف هستند. کاماپرس در ادامه به معرفی گوشی جدید گلکسی A34 و مقایسه آن با مدل سال پیش، یعنی گلکسی A33 می‌پردازد.

 

طراحی

گلکسی آ ۳۴ ابعادی ۱۶۱٫۳ در ۷۸٫۱ در ۸٫۲ میلی‌متری با ۱۹۹ گرم وزن دارد. این گوشی در مقایسه با آ ۳۳ هم دو میلی‌متر بزرگ‌تر و هم ۱۳ گرم سنگین‌تر است. اما چیزی که در نگاه اول در طراحی متفاوت A34 را نشان می‌دهد، برآمدگی دوربین‌های پشت آن است. دوربین‌های سه‌گانه این گوشی، بدون هیچ برآمدگی اضافی هرکدام مستقلاً از قاب پشتی شیشه‌ای این گوشی بیرون زده‌اند و فلاش LED آن نیز با فاصله‌ای، در سمت راست این ترکیب بین دوربین اول و دوم قرار گرفته است. درصورتی‌که دوربین‌های چهارگانه A33 روی برآمدگی اضافه‌ای قرار گرفته بودند. همچنین دیگر خبری از رنگ مشکی نبوده و رنگ‌های این گوشی شامل خاکستری، نقره‌ای، لیمویی و بنفش می‌شوند.

آریاک سفر

نمایشگر

با اندازه بزرگ‌تر بدنه گوشی، اندازه نمایشگر نیز از ۶٫۴ اینچ در A33 به ۶٫۶ اینچ افزایش یافته است. هر دو گوشی از پنل Super AMOLED با وضوح فول‌اچ‌دی بهره می‌برند که یکی از بهترین نمایشگرها در گوشی‌های میان‌رده است. نمایشگر A34 نیز نسبت بیشتری از جلوی گوشی را در بر می‌گیرد. سامسونگ امسال حداکثر نرخ تازه‌سازی نمایشگر گلکسی A34 را از ۹۰ هرتز به ۱۲۰ هرتز افزایش داده است. این به معنی افزایش سرعت نمایشگر این گوشی و عملکرد بهتر آن در نمایش انیمیشن‌ها و بازی‌های ویدئویی است.

بیشتر بخوانید:

عملکرد

سامسونگ در گلکسی A34 از پردازنده چینی مدیاتک Dimensity 1080 استفاده کرده است که جایگزین تراشه سامسونگ Exynos 1280 گلکسی A33 محسوب می‌شود. این پردازنده از همان هشت هسته اگزینوس ۱۲۸۰ استفاده می‌کند و تنها تفاوت آن، افزایش دو دهم گیگاهرتزی عملکرد دو هسته بزرگ آن است. پردازنده گرافیکی نیز شاهد ارتقای بسیار جزئی است. گزینه‌های ذخیره‌سازی همچنان به ۶ و ۸ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی محدود است که با کارت حافظه‌ای که جایگاه آن با سیم‌کارت دوم گوشی مشترک است، تا یک ترابایت افزایش می‌یابد. سیستم‌عامل A34 از جعبه نسخه ۱۳ اندروید با رابط کاربری One UI 5 است و تا پنج سال از به‌روزرسانی اندروید بهره‌مند خواهد بود.

دوربین

در بخش دوربین، به‌جز حذف سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی A33 در A34، شاهد تغییر دیگری نیستیم. این دوربین‌ها شامل لنز ۴۸ مگاپیکسلی عریض با فوکوس خودکار و لرزش‌گیر اپتیکال، لنز ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض با پوشش ۱۲۳ درجه و لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو هستند. دوربین سلفی نیز ۱۳ مگاپیکسلی و عریض است. طبق شایعات منتشر شده، این دستگاه مانند A33 قادر به فیلم‌برداری ۱۲۰ فریم بر ثانیه با وضوح ۱۰۸۰ نخواهد بود و تنها به ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه محدود شده است. در عوض با وضوح 720p قادر به فیلم‌برداری با ثبت ۴۸۰ فریم بر ثانیه است. همچنین با وضوح 4K نیز فیلم‌هایی با نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه می‌گیرد.

 

باتری و غیره

سامسونگ از همان باتری لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در این گوشی استفاده کرده است که قادر به شارژشدن با توان حداکثر ۲۵ وات را دارد. بلندگوی این گوشی دوگانه و استریو است. جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و هندزفری همچنان در این گوشی غایب است و کاربران به استفاده از اسپیکر یا هندزفری‌های بلوتوثی محدود هستند. حسگر اثر انگشت هر دو گوشی نیز زیر نمایشگر قرار داشته و از نوع اپتیکال است. وای‌فای نسخه ۵، بلوتوث نسخه ۵.۳ و پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه نیز از دیگر ویژگی‌های A34 هستند.

قیمت

گوشی گلکسی A33 در بازار ایران در زمان نگارش این گزارش، قیمتی در بازه ۱۰ میلیون تا ۱۳ میلیون تومانی تنها در حافظه ۱۲۸ گیگابایتی دارد. باتوجه‌به اینکه یک سال از عرضه A33 می‌گذرد و A34 نیز با قیمت جهانی مشابه عرضه می‌شود، انتظار می‌رود این گوشی جدید نیز با ورود به بازار ایران، در همین بازه قیمتی قرار گیرد.

 

درنهایت، اگر دنبال نمایشگر بزرگ‌تر و سریع‌تر، بهبود جزئی در عملکرد و رنگ‌های جدیدتری هستید، انتظار برای ورود A34 به ایران می‌تواند ارزش داشته باشد. در غیر این صورت، A33 نیز انتخاب خوبی خواهد بود.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت رسمی سامسونگ مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سامسونگ آ 34 معرفی شد؛ مقایسه گلکسی A33 و A34

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز