ریزش قابل توجه شاخص کل و شرایط وخیم بورسی

شاخص کل بورس امروز هم ریزش اساسی داشت و با کاهش 27 هزار و 442 واحدی نسبت به روز گذشته، در محدوده یک میلیون و 366 هزار و 664 واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با دیروز، 6 هزار و 586 واحد کم شد و به مرز 376 هزار و 885 واحدی رسید. بسیاری از کارشناسان بورسی معتقدند که تنها حذف شرایط دستوری و آزادسازی قیمت‌ها باعث بهبود وضعیت بورس خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز 690 هزار و 345 معامله به ارزش 245 هزار و 969 میلیارد ریال در بازار بورس انجام شد. نمادهای «فولاد»، «فارس» و «شستا» هم بیشترین اثر را بر روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی هم مربوط به نمادهای «لابسا»، «خمحور» و «لبوتان» بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

امروز هم شرایط نوسانی بازار بورس ادامه داشت و افت دو درصدی شاخص کل معاملات اتفاق افتاد. این در حالی بود که طبق نظرسنجی قبلی اقتصاد نیوز، بیشتر فعالان و تحلیلگران بازار سهام به افزایش توان و محرک‌های لازم برای رشد شاخص بازار در روز جاری اعتقاد داشتند. اما این اتفاق نیفتاد و شاخص ریزش زیادی را به ثبت رساند. البته در این جریان افت یکباره نرخ دلار و قرار گرفتن آن در پایین محدوده 28 هزار و 500 تومانی هم بی‌تاثیر نبود.

حضور گروسی هم برای بورس فایده نداشت!

قبلا انتظار می‌رفت با حضور رافائل گروسی در تهران، شرایط بازار اندکی بهبود پیدا کند و اطمینان فعالان و سرمایه گذاران نسبت به بورس بیشتر شود، ولی این موضوع هم راهگشا بازار بورس نبود و باید دید در آینده و با برگزاری مذاکرات برجام چه اتفاقاتی برای این بخش رقم خواهد خورد.

حقیقی‌ها امروز حدود 5 هزار و 300 میلیارد ریال نقدینگی از بازار خارج کردند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس طی روز جاری به 34 هزار و 600 میلیارد ریال رسید.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز