شاخص کل بورس قرمز شد

شاخص کل بورس روز جاری را هم با ریزش 10 هزار و 447 واحدی در مقایسه با دیروز به پایان رساند و به مرز یک میلیون و 394 هزار و 105 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش هزار و 571 واحدی در مقایسه با روز قبل، 383 هزار و 470 واحد شد. با توجه به ارزندگی سهام هنوز هم نقدینگی چندانی در بازار وجود ندارد و به همین دلیل روند افول بازار سرمایه تداوم پیدا کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس و سرمایه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه، معتقد است که نبود نقدینگی کافی در بازار سرمایه باعث ریزش مداوم شاخص کل شده است. به نظر آراد پورکار، بازار در شرایط کنونی بسیار ارزنده است و اکنون زمان مناسب خرید بیشتر سهام‌ها به حساب می‌آید.

به عنوان مثال سهام گروه‌ پتروشیمی‌ها براساس عوامل بنیادین و افزایش نرخ اوره باید با افزایش تقاضا روبرو شوند اما در حال نزول هستند. دلیل اصلی این موضوع هم به نبود نقدینگی در بازار سرمایه باز می‌گردد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به موضوع خروج پول از بازار بورس، گفت که بیشترین مقدار پول خارج شده مربوط به فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی بود. در واقع تمامی صنایع با خروج پول مواجه بودند اما در موارد مذکور بیشتر به چشم خورد.

نگاه کلی به شرایط بازار بورس در روز جاری

طی روز جاری 773 هزار و 830 معامله به ارزش 130 هزار و 698 میلیارد ریال در بورس انجام شد. طبق اطلاعات موجود معاملات امروز بازار بورس 14.5 میلیارد سهم حجم خورد.

نمادهای «فولاد»، «شستا» و «فارس» بیشترین اثر را در شاخص کل بورس امروز داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی هم مربوط به نمادهای «شدوس»، «لپارس» و «خمحور» بود. نمادهای «شستا»، «خبهمن» و «خگستر» هم پرتراکنش‌ترین نمادهای امروز بازار بورس و اوراق بهادار بودند.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز