راهنمای خرید خاتم کاری برای دکوراسیون

خاتم کاری یکی از صنایع دستی اصیل ایرانی است که به واسطه زیبایی آن به عنوان یکی از عناصر دکوراتیو محبوب در چیدمان منزل به شمار می‌رود. استفاده از آثار خاتم کاری در دکوراسیون، به منزل شما جلوه‌ای اصیل و چشم‌نواز می‌بخشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار صنایع دستی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در خاتم کاری قطعات چند ضلعی منظم در رنگ‌های گوناگون، با نهایت ظرافت در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. آثار کاری از طیف گسترده و متنوعی برخوردار بوده و دست مشتری برای خرید هریک از این محصولات متناسب با سلیقه و دکوراسیون منزل باز است. اطلاعات مرتبط با خاتم کاری و نحوه ساخت آن بسیار محدود بوده و آشنایی با ویژگی‌های خاتم کاری مرغوب قبل از خرید ضرورت دارد. کاماپرس در ادامه به ارائه راهنمای خرید خاتم کاری با کیفیت می‌پردازد؛

هنر خاتم کاری چیست؟

خاتم کاری یکی از هنرهای قدیمی ایران است که نزدیک به صدها سال قدمت دارد. هنرمندان در ساخت محصولات خاتم کاری، چند ضلعی‌های منظم از جنس‌های مختلف مانند چوب، انواع فلز، استخوان حیوانات، طلا، نقره و همچنین عاج فیل را با ظرافت در کنار یکدیگر قرار می‌دهند.

قطعات چند ضلعی منظم مورد استفاده در خاتم کاری در رنگ‌های متنوعی برش داده شده و پس از سوهان‌کاری به شکل شش ضلعی یا مقطع مثلثی درمی‌آیند. این قطعات مثلثی منظم نهایتا با چسب در کنار یکدیگر و بر روی محصول مورد نظر قرار می‌گیرند.

آریاک سفر

راهنمای خرید بهترین خاتم کاری

صنایع دستی با توجه به متریال‌های مورد استفاده و همچنین زحمت هنرمندان سازنده آن‌ها بسیار ارزشمند بوده و از قیمت بالایی برخوردار هستند. با توجه به هزینه‌ای که برای خرید این محصولات می‌کنید، بهتر است از اصل و مرغوب بودن خاتم کاری اطمینان داشته باشید.

توجه به برخی از نکات برای خرید خاتم کاری با کیفیت به واسطه طریقه ساخت خاص و متفاوت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از این نکات در ادامه آمده است؛

قرینه بودن ابعاد و نقوش

ترسیم صحیح و درست اشکال و نقوش به کار رفته بر روی خاتم کاری یکی از مهم‌ترین نشانه‌های کیفیت محصول است. در ترسیم ابعاد و اشکال خاتم کاری، قرینه بودن موجب زیبایی و چشم‌نواز شدن محصول می‌شود. در حقیقت قرینه بودن اشکال نمایانگر کیفیت و تجربه بالای سازنده آن است. از این رو قبل از خرید بهتر است به این مسئله توجه کنید.

صاف و یکدست بودن سطح

در صورتی که در ساخت محصول خاتم کاری از زیرساخت مناسبی استفاده نشده باشد، سطح محصول دارای برجستگی، فرو رفتگی یا بیرون زدگی میخ است. بنابراین صاف و صیقلی بودن سطح از دیگر نشانه‌های خاتم کاری با کیفیت است.

رنگ‌آمیزی صحیح و اصولی

هنگام خرید خاتم کاری حتما توجه کنید که رنگ آمیزی چوب‌ها کاملا یکدست و ینکواخت باشد. هرگونه بیرون زدگی یا درهم ریختگی، رنگ‌های کم رنگ‌تر یا پر رنگ‌تر به معنی نامرغوب بودن خاتم کاری است.

نبود فضای خالی میان قطعات

در ساخت خاتم کاری با کیفیت معمولا فضای خالی میان قطعات مثلثی با بتونه کاری صحیح و اصولی، بدون ایجاد برجستگی پر می‌شود. چرا که وجود این فضای خالی جلوه و زیبایی خاتم کاری را از بین می‌برد.

ظریف بودن طرح‌ها و قطعات

یکی از نشانه‌های مرغوب بودن خاتم کاری، استفاده از طرح، نقوش و قطعات مثلثی ظریف و ریز است. در واقع هرچقدر این طرح‌ها ریزتر باشند، محصول مورد نظر ارزش هنری بیشتری دارد.

آستر چسب سریشم در سطح زیرین برش‌های خاتم

در ساخت خاتم کاری های مرغوب برای افزایش استحکام و زیبایی، برش‌های خاتم را با چوب‌های نازک و سریشم گرم یا همان آستر می‌کنند.

لاک کاری کامل و حرفه‌ای

سطح خاتم کاری با کیفیت به‌طور کامل به وسیه لاک پوشانده می‌شود؛ لاک کاری اصولی خاتم کاری از نفود رطوبت، گرد و غبار و گرما به محصول و آسیب دیدن و پوسیدن آن جلوگیری می‌کند.

وزن خاتم کاری

برای اطمینان از مرغوب بودن جنس زیر ساخت خاتم کاری حتما توجه کنید که این محصولات وزن سبکی داشته باشند؛ چرا که خاتم کاری غالبا بر روی سطح مسی یا برنجی صورت می‌گیرد.

شناسنامه محصول

شناسنامه صنایع دستی مانند خاتم کاری، شامل اطلاعات مرتبط با این محصول از جمله نام سازنده، مکان ساخت، مواد تشکیل دهنده  و غیره است. هر خاتم کاری مرغوب با کیفیت دارای شناسنامه است.

خرید از فروشگاه معتبر

بررسی دقیق تمام این ویژگی‌ها در هنگام خرید خاتم کاری برای افراد غیرمتخصص تا حدی چالش برانگیز است؛ ضمن این‌که در خرید آنلاین امکان بررسی این نکات تاحدی غیر ممکن است. از این رو خرید خاتم کاری از فروشگاه‌های معتبر بهترین گزینه برای اطمینان از کیفیت و مرغوبیت محصول مورد نظر شما است.

خرید خاتم کاری از مجموعه بازار مینا

مجموعه بازار مینا با سابقه سال‌ها فعالیت موفق در زمینه فروش و عرضه محصولات صنایع، یکی از فروشگاه‌های آنلاین معتبر برای خرید انواع محصولات خاتم کاری اصل با بهترین قیمت است. مجموعه بازار مینا طیف گسترده‌ای از محصولات خاتم کاری را با تنوع بسیار بالا و متاسب با سلیقه و بودجه تمام مشتریان خود ارائه می‌کند.

خرید خاتم کاری از فروشگاه بازار مینا دارای مزیت‌های بسیاری چون تضمین کیفیت، حذف واسطه و فروش با قیمتی منصفانه و پشتیبانی و پاسخگویی سریع است. برای خرید از بازار مینا می‌توانید از طریق وبسایت و اپلیکیشن مخصوص اقدام کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : بازار مینا
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز