دلار این هفته ارزان می‌شود

قیمت دلار شنبه 17 مهر 1400

قیمت دلار این هفته تحت تاثیر خبر لغو تحریم های یک گروه صنعتی بزرگ بخش خصوصی در ایران از سوی وزارت خزانه داری آمریکا و برخی نشانه های دیگر از آغاز قریب الوقوع مذاکرات هسته ای قرار دارد و احتمالا تحولات منطقه ای نیز به روند ارزان شدن دلار دامن خواهد زد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز و سایر بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید

به گزارش کاماپرس، لغو تحریم های گروه صنعتی ماموت و شرکت ماموت دیزل که یکی از بزرگ ترین شرکت های بخش خصوصی فعال در تولید انواع کامیون و کفی در ایران و خاورمیانه به شمار می رود، به عنوان ارسال سیگنالی مهم  در جهت ترغیب ایران به بازگشت به مذاکرات هسته ای و لغو هر چه بیشتر تحریم ها از سوی آمریکا تلقی می شود.

سیگنالی قوی به صاحبان دلارهای خانگی و دلالان

تردیدی نیست که این سیگنال به عنوان محرکی قوی در طرف عرضه دلارهای خانگی و دلارهای انباشته شده در دست واسطه های بزرگ بازار ارز به بازار عمل می کند و قیمت ارز در هفته پیش رو به احتمال فراوان در شیب سقوط قرار خواهد گرفت.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای که به مناسبت لغو تحریم گروه صنعتی ماموت منتشر کرد تلاش کرده که این رویداد را بی ارتباط با سیاست های کلی آمریکا علیه ایران نشان دهد.

آریاک سفر

یکی از سخنگویان وزارت خزانه‌داری آمریکا در این باره گفته است که حذف گروه صنعتی ماموت و ماموت دیزل از لیست تحریم‌ها «نشان دهنده تغییر سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران نیست»، با این حال روشن است که این اقدام بعد از سخنان اخیر وزیر امور خارجه ایران که خواستار ارسال سیگنال مثبتی از سوی آمریکا برای ترغیب ایران به مذاکرت، صورت گرفته و پاسخی به این درخواست است.

خبرهای مهم و پربازدید را بخوانید:

حسین امیر عبداللهیان هم در تازه ترین اظهارات خود درباره مذاکرات هسته ای گفته است: ما به مذاکرات وین باز خواهیم گشت اما برای ما مهم است که نشانه‌هایی از طرف مقابل از جمله آمریکا دریافت کنیم که نشان‌دهنده نیت جدی آمریکایی‌ها برای بازگشت کامل به تعهداتشان باشد.

بهبود درآمدهای ارزی کشور با نزدیکی ایران و عربستان

در کنار این رویداد مهم برخی نشانه های دیگر نیز خبر از تحولات منطقه ای می دهد که می تواند هفته پیش رو را برای اسکناس آمریکایی و دلالانی که به امید تنش آلود شدن هر چه بیشتر روابط ایران و آمریکا و ایران و همسایه شمالی اقدام به خرید دلار کرده بودند ، به هفته ای سیاه تبدیل کند.

به عنوان مثال اخباری که از تداوم روند مذاکرات ایران و عربستان برای عادی سازی روابط از سوی هر دو طرف منتشر می شود امیدواری به بازسازی این روابط را افزایش داده است به خصوص که به نظر می رسد هر دو کشور اکنون بر سر کاستن از قدرت منطقه ای ترکیه به عنوان رقیبی قدرتمند که قدرت خود را در جهتی خلاف منافع ایران و عربستان به کار گرفته، اتفاق نظر دارند.

عادی سازی روابط ایران و عربستان، اتفاقی است که می تواند تاثیر قابل توجهی بر انتظارات تورمی در بازار ارز داشته باشد چرا که عربستان همواره طی سال های اخیر در بازار نفت مواضعی در جهت خلاف منافع ایران داشته و تعدیل این مواضع می تواند بهبود وضعیت درآمدهای نفتی و ارزی ایران را به دنبال داشته باشد.

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز