با 10 میلیون تومان کدام گوشی 5G را بخریم؟

لست سکند

هنوز زمان زیادی از فراگیر شدن تکنولوژی « فایو جی / 5G » در سراسر جهان نگذشته که این فناوری به ایران هم آمده است. 5G سرعتی باورنکردنی دارد و امکان دانلود و آپلود را در کمترین زمان ممکن برای کاربرانش فراهم می‌کند.

به گزارش کاماپرس، اپراتورهای مخابراتی ایرانی هم در کلان‌شهرهایی چون تهران، مشهد و کیش این فناوری را در اختیار کاربران‌شان قرار داده‌اند، پس طولی نمی‌کشد که به زودی در دسترس عموم قرار گیرد. از این رو خریدن یک گوشی تلفن همراه که این فناوری را پشتیبانی کند، عاقلانه به نظر می‌رسد. این گوشی‌ها چندان هم گران‌قیمت نیستند، به همین جهت در ادامه این مطلب تعدادی از بهترین گوشی‌ها برای کسانی که به دنبال این تکنولوژی جدید با قیمت ارزان هستند، معرفی می‌شود؛

سامسونگ گلکسی A22 5G

قیمت: 5 میلیون و 49 هزار تومان

سامسونگ، این گوشی‌ها را با شعار «فوق العاده برای همه» عرضه می‌کند؛ یعنی در کنار قیمت نسبتا خوبی که دارند، امکانات مناسبی را نیز ارائه می‌دهند. یکی از این آپشن‌ها که سهم بالایی در جذابیت گوشی‌ ای22 ایفا می‌کند، نرم افزار رابط کاربری آن است. گوشی گلکسی A22 5G با اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3 راهی بازار شده است. با این وجود، صفحه نمایش 6.6 اینچی که روی این گوشی قرار گرفته است، جالب توجه نیست. این صفحه نمایش با وجود اینکه نسبت به قیمت گوشی، بهترین گزینه است اما تراکم پیکسلی بالایی ندارد، اگرچه از نرخ نوسازی تا 90 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند.

راز آسمان پایتخت

گوشی گلکسی ای22 فایو جی ، یک باتری 5 هزار میلی‌آمپر نیز دارد که می‌تواند تا یک روز کاری دستگاه را روشن نگه دارد، اگرچه ظرفیت بالای آن باعث شده است تا این گوشی ضخیم‌تر از سایر گوشی‌های سامسونگ باشد.

و اما دوربین؛ این گوشی از سه دوربین پشت بهره برده است. دوربین اصلی آن، دوربینی با حسگر 48 مگاپیکسلی است که به فوکوس خودکار نیز مجهز شده است، دوربین دوم آن هم با دوربینی عریض با حسگر 5 مگاپیکسل است و دوربین آخر، دوربینی است که برای تشخیص عمق به کار می‌رود.

این گوشی سامسونگ باتوجه به قیمتی که دارد و امکاناتی که ارائه می‌دهد نمی‌تواند چندان جوابگوی برنامه‌های سنگین و بازی‌ها باشد، اما کار کسانی را که به دنبال موبایلی ارزان برای استفاده روزمره با قابلیت فایو جی هستند، راه می‌اندازد.

خبر پربازدید مرتبط را بخوانید:

 سامسونگ گلکسی A32

قیمت: 6 میلیون و 999 هزار تومان

در گام اول، نرم افزار و سیستم عامل این گوشی جلب توجه می‌کند؛ اندروید 11 گلکسی A32 تا سه سال پشتیبانی نرم‌افزاری ارائه می‌دهد، همچنین رابط کاربری One UI 3 این گوشی، یک تجربه کاربری نرم و روان با بسیاری از امکانات جذاب را به کاربران خود هدیه داده است.

سامسونگ در ساخت و طراحی این گوشی نهایت تلاش خود را کرده تا یک گوشی میان‌رده را با قیمت اقتصادی راهی بازار کند، از همین رو صفحه نمایش 6.5 اینچ این گوشی چندان باکیفیت نیست؛ A32 از صفحه نمایش تی‌اف‌تی بهره برده است که برای فیلم دیدن و بازی کردن، گزینه‌های بهتر از آن هم وجود دارد.

از دیگر ویژگی‌های مهم برای خریداران یک گوشی، دوربین آن است. Galaxy a32 همان ترکیب دوربینی را دارد که سایر میان‌رده‌های سامسونگ از آن بهره برده اند؛ یعنی یک دوربین با حسگر 48 مگاپیکسلی، دوربینی با حسگر 8 مگاپیکسلی و دوربین دیگری با حسگر ماکرو 5 مگاپیکسلی و در نهایت یک دوربین با حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی!

باتری 5 هزار میلی‌آمپر این گوشی هوشمند نیز بادوام است که با فناوری شارژ سریع 15 وات شارژ دریافت می‌کند. اما باید توجه کرد گه نمی‌توان از A32 انتظار بازی یا فیلم دیدن داشت اما به خوبی جوابگوی وب‌گردی‌های بی‌شمار و کارهای روزمره است.

شیائومی Poco X3 GT 5G

قیمت: 8 میلیون و 700 هزارتومان

این سری از گوشی‌های شیائومی از همان ابتدا برای عرضه در خاورمیانه، هند و کشورهای آسیایی ساخته شد؛ نام آن هم به معنای «سرعت در کنار قیمت ارزان» است، از همین رو طرفداران بسیاری دارد.

صفحه نمایش 6.6 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتر و باتری 5 هزار میلی‌آمپر از ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌روند.

گوشی پوکو X3 GT با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12  به بازار عرضه شده است، که تقریبا مشابه دیگر گوشی‎های شیائومی عمل می‌کند. این رابط کاربردی نسبتا سریع و روان است و در حسگر انگشت نیز عملکرد خوبی دارد.

گوشی پوکو ایکس تری باتوجه به باتری‌اش می‌تواند تا مدت 36 دقیقه تماس تلفنی را تحمل کند، 17 ساعت و 20 دقیقه وبگردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و برای 15 ساعت و 55 دقیقه فیلم دیدن آفلاین مناسب است؛ یعنی پوکو X3 GT در این زمینه بهتر ازX3  و پوکو X3 pro عمل کرده است. این گوشی در مدت زمان 42 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

برای گوشی Poco X3 GT از سه دوربین پشت استفاده شده که روی یک ماژول بزرگ قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی حسگر ۶۴ مگاپیکسلی دارد و در کنار آن هم دوربین اولتراواید با حسگر ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو با حسگر ۲ مگاپیکسل وجود دارد.

شیائومی Mi 10 Lite 5G

قیمت: 9 میلیون 119 هزارتومان

می 10 لایت، از گران ترین گوشی‌هایی است که با حدود 10 میلیون تومان می‌توان خرید اما از پرچمداران شیائومی به شمار می‌رود. این گوشی از یک نمایشگر 6.5 اینچی بهره‌ برده که وضوح فول اچ‌دی و تراکم پیکسلی 401 پیکسل در اینچ دارد. عملکرد این صفحه نمایش زیر نور خورشید و در روشنایی روز قابل توجه است.

گفتنی است که شیائومی می 10 لایت، با اندروید 10 و رابط کاربری مخصوص آن یعنی MIUI 11 به بازار آمده است اما به‌روزرسانی‌ MIUI 12 را نیز دریافت می‌کند و این رابط کاربری روان و خوش‌دست است.

باتری شیائومی Mi 10 Lite نیز یک باتری 4160 میلی‌آمپر است که برای یک گوشی میان‌رده بسیار جوابگو است، هرچند که می‌شد از ظرفیت‌های بالاتر نیز بهره برد. به هر روی این گوشی 26 ساعت مکالمه، 14 ساعت وبگردی و 21 ساعت پخش ویدیو را دوام می‌آورد.

شیائومی می 10 لایت 5G دوربین‌های چهارگانه دارد؛ لنز اصلی آن 48 مگاپیکسلی است و سه لنز دیگر اولتراواید 8 مگاپیکسل، 2 مگاپیکسل ماکرو و 2 مگاپیکسل پرتره نیز دارد؛ به طور کلی دوربین این گوشی‌ها به خوبی کار خود را انجام می‌دهند.

این گوشی با سخت‌افزاری قوی و باتری توانمندی که در کنار طراحی زیبا دارد، می‌تواند گزینه مناسبی در میان گوشی‌های فایو جی زیر 10 میلیون تومان بازار به حساب بیاید.

مرتبط با : سامسونگشیائومی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

7 دیدگاه برای “با 10 میلیون تومان کدام گوشی 5G را بخریم؟

  1. رضا گفته:

    شیاومی می۱۱ لایت فایو جی از همه اینها بهتره که نام نبردید،همه چیز یک گوشی به تمام معنا وقاتل هرچی پرچمداره

  2. زارعی گفته:

    a324g دارای صفحه نمایش سوپرآموزد ودوربین ۶۴ مگاپیکسل میباشد کیفیت عکس برداری وکیفیت تصویر بسیار عالیست جهت اطلاع دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز