دستمزد کارگران در سال 1400 فردا تعیین تکلیف می‌شود؟

لست سکند

به گفته نماینده کارگران در شورای عالی کار، گروه کارگری برای شرکت در جلسه کمیته دستمزد کاملا آماده است، آیا در این جلسه دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف می شود؟

به گزارش کاماپرس، اولین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار، ۹ دی ماه برگزار شد. در این جلسه پیشنهاد مزد منطقه ای کارفرمایان پذیرفته نشد و درخواست شد، نماینده مرکز آمار ایران به جلسه دوم دعوت شود و گزارش کاملی از لیست اقلام مصرف سبد معیشت کارگران ارائه دهد. اما دومین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار قرار است فردا برگزار شود. جلسه ای که نماینده های کارگری برای شرکت در آن کاملا آماده هستند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

ناصر چمنی نماینده کارگران در شورای عالی کار، درباره جلسه فردا می گوید:« گروه کارگری برای شرکت در این جلسه آمادگی کامل دارد و ما اسناد و مدارک و گزارش خود را که تماما برگرفته از داده ها و اطلاعات مرکز آمار ایران است، جمع آوری و به این جلسه ارائه خواهیم کرد.

قرار است طبق آنچه در جلسه اول درخواست شد، نماینده مرکز آمار ایران به این جلسه دعوت شود و گزارش کاملی از لیست اقلام مصرف سبد معیشت کارگران ارائه دهد.»

راز آسمان پایتخت

مزد منطقه ای اجرا نمی شود

نماینده کارگران در شورای عالی کار همچنین درباره موضوع مزد منطقه ای می گوید:« در جلسه قبل نمایندگان کارفرمایی بحث منطقه ای شدن مزد کارگران را پیش کشیدند که با مخالفت گروه کارگری مواجه شد و معاون وزیر کار هم اعلام کرد که امسال به این مساله ورود نخواهیم کرد چون اولا بیش از ۴۰ سال است که دستمزد بر اساس ماده ۴۱ قانون کار تعیین می شود؛ ثانیا تعیین دستمزد به شکل منطقه ای نیازمند تحقیق و کار پژوهشی است و بررسی این مساله به سال آینده موکول خواهد شد.»

به گزارش ایسنا ، کمیته دستمزد شورای عالی کار هر سال با هدف بررسی هزینه های زندگی و تعیین رقم سبد معیشت کارگران تشکیل جلسه می دهد و رقمی که به عنوان هزینه ماهانه سبد معیشت تصویب می شود مبنای مذاکرات دستمزد در سال بعد قرار می گیرد.

مقامات کارگری ابراز امیدواری کرده اند که جلسات کمیته دستمزد هفتگی برگزار شود تا مقدمات جلسات اصلی دستمزد در شورای عالی کار فراهم و به موضوع تعیین دستمزد ۱۴۰۰ پرداخته شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز