افزایش حقوق کارگران در‌ سال ۱۴۰۰ با یک اصلاحیه مهم

لست سکند

یک مقام مسئول کارگری اعلام کرد اگر مجلس به اصلاح ماده ۴۱ قانون کار ورود کند، حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ افزایش چشمگیری پیدا می کند.

به گزارش کاماپرس، افزایش حقوق کارگران هر روز ابعاد جدیدتری پیدا می کند. با اینکه هنوز هیچ تصمیم قطعی برای افزایش دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ گرفته نشده است، اما علی اصلانی عضو کانون عالی شوراهای اسلامی معتقد است، اصلاح ترکیب اعضای شورای عالی کار به افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ کمک زیادی می کند.

به گفته اصلانی ماده ۱۶۷ قانون کار تعداد اعضایی که در شورا باید حضور داشته باشند را مشخص کرده است. اگر اصلاح ترکیب شورای عالی کار تا قبل از پایان سال انجام شود به طور حتم در تعیین دستمزد ۱۴۰۰ اثر مثبتی به جا می گذارد.

اخبار مهم  را بخوانید 

اصلانی در این باره می گوید:« تاکید ما بر اصلاح ماده ۴۱ به این دلیل است که ترکیب شورای عالی کار اصلاح شود تا در جلسه نهایی تعیین دستمزد به جای ۹ نفر ۶ نفر تصمیم نگیرند و اگر دستمزد مورد رضایت گروه کارگری نبود و صورتجلسه را امضا نکردند مصوبه شورای عالی کار قابلیت اجرا نداشته باشد نه اینکه بدون حضور گروه کارگری، دو ضلع دیگر به توافق برسند.»

راز آسمان پایتخت

تبصره مجلس بهترین عیدی به کارگران است

این مقام مسئول کارگری در ادامه می گوید:« معتقدم مجلس باید به اصلاح ماده ۴۱ قانون کار ورود کند. ماده ۴۱ مصوبه مجلس است و تعیین مزد را در حیطه شورای عالی کار قرار داده است. البته طی کردن مراحل اصلاح قانون زمان بر است و با توجه به زمان اندکی که تا پایان سال داریم ممکن است به نتیجه نرسد ولی مجلس انقلابی می تواند یک تبصره به ماده ۴۱ قانون کار اضافه و وزارت کار را به اصلاح ترکیب اعضای شورای عالی کار ملزم کند و این بزرگترین عیدی به جامعه کارگری است.»

اصلانی در ادامه به ایسنا می گوید:« تبصره یک ماده ۴۱ قانون کار تاکید دارد به اندازه تورم دستمزد افزایش یابد و تبصره دو این ماده می گوید که سبد هزینه معیشت را هم باید در نظر بگیریم. هر سال کمیته دستمزد شورای عالی کار به موضوع محاسبه و تعیین رقم سبد هزینه خانوارهای کارگری ورود می کند در حالی که هیچگاه به اندازه رقمی که در کمیته مزد به آن می رسیم نتوانسته ایم دستمزد کارگران را افزایش بدهیم.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “افزایش حقوق کارگران در‌ سال ۱۴۰۰ با یک اصلاحیه مهم

  1. ناشناس گفته:

    با عرض سلام وخسته نباشید بنده بعنوان عضو کوچکی از جامعه کارگری امیدوارم تمامی تلاش دلسوزان به نتیجه درستی ختم بشود.

  2. جواد گفته:

    اینا وعده سر خرمن هست برا دلخوشی من و امسال شما یک زرد برادر شغال بوده و هست سال ۱۴۰۰ هم میبینیم ۶ ماهش که با جلسه کنار نیومدن میگذره بعدش ۲۰۰ تومن به حقوق کارگر اضافه میکنن همش فیلم الانم از ترسشون اومدن پیشواز ملت و سرگرم کنن چقدر ماها بدبختیم این همه معادن که داریم افسوس یه ملت گشنه داریم دارن آسفالت میشن عربها فقط نفت دارن چون دزدی نمیکنن درآمد نفتیشون بین همه تقسیم میکنن حالا ما سر یارانه ۴۵ تومنی داریم زندگی میکنیم بی وجود ترین مردم در حال حاضر ما هستیم

  3. .... گفته:

    سالهاست که با وعده و وعید های دروغ سر ملت کارگر را گرم می کنند می دانیم که هیچ کس به حق و حقوق کارگر اهمیت نمی دهند میدانیم که صدای قشر کارگر را هیچ کس نمی فهمد مگر با یک حقوق دو میلیونی می شود در این تورم زندگی کرد خدا لعنت کند کسانی را که حق و حقوق کارگر را پایمال می کند ه سواره کی خبر از دل پیاده دارد کسانی که حقوق های نجومی می گیرند می‌خواهند دلشان به حال ما بسوزدبه داد دل قشر کارگر برسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز