حقوق 26 میلیون تومانی کارمندان شرکت های دولتی/ نجومی‌ بگیران از مریخ نمی آیند!

لست سکند

برای پیدا کردن نجومی بگیرانی که در وضعیت وخیم اقتصادی کنونی حقوق های چند ده میلیونی می‌گیرند نیاز به کند و کاو چندانی نیست چرا که آنها از مریخ نمی آیند! بلکه آنها کارمندان همین شرکت های پرشمار دولتی نام آشنایی هستند که زیان دهی و بهره ور نبودن اغلب این شرکت ها چالش بزرگ اقتصاد کشور به شمار می آید.

به گزارش کاماپرس، برخی کارشناسان اقتصادی بودجه شرکت های دولتی را سیاه چاله منابع کشور می دانند و این شرکت ها را به تاریک خانه هایی تشبیه کرده اند که در آنها مفسده های اقتصادی و تخلفات فراوانی شکل می‌گیرد. برخی دیگر از کارشناسان معتقدند این گونه نگاه کردن به بودجه شرکت های دولتی نادرست است چرا که اساسا آنچه به از آن به عنوان بودجه شرکت های دولتی یاد می شود یک برآورد کلی از برنامه های مالی این شرکت هاست که با واقعیت های مالی این شرکت ها تفاوت های بسیار زیادی دارد.

52 میلیونی بگیرهای دولت از کدام شرکت حقوق می گیرند؟!

به هر شکل بررسی هایی که هر از چندی توسط رسانه ها در بودجه شرکت های دولتی انجام می شود نکات قابل تاملی به دست می دهد. از جمله بررسی های انجام شده توسط روزنامه فرهیختگان در بودجه پیشنهادی شرکت های دولتی حکایت از آن دارد که متوسط حقوق و مزایای پرداختی به حدود یک سوم از کارمندان شرکت‌های دولتی رقمی بالغ بر ۲۶ میلیون تومان درماه است.

بنا به اعلام فرهیختگان ، دیوان محاسبات کشور در گزارشی کارشناسی به بررسی بودجه پیشنهادی شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات غیرانتفاعی وابسته به دولت برای سال 1400 پرداخته است.

راز آسمان پایتخت

این گزارش و جداول پیوست آن حکایت از آن دارد که بالاترین میانگین سرانه حقوق و مزایای ماهانه متعلق به شرکت بازرگانی و خدمات صنعتی فولاد اهواز بوده که بیش از 52 میلیون تومان و کمترین سرانه که برمبنای مصوبات دولت است به شرکت سهامی شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان با ماهانه 20 تومان به ثبت رسیده است.

اخبار مهم امروز را بخوانید:

بیش از 128 هزار نفر از کارکنان دولت دریافتی ماهانه 26 میلیونی دارند

علاوه بر این طبق آنچه از این گزارش می توان دریافت کرد؛ تعداد کل کارکنان شرکت‌های دولتی، ‌بانک‌ها و موسسات وابسته به دولت 363 هزار و 343 نفر هستند که یک سوم این افراد، حقوق نجومی دریافت خواهند کرد.

در واقع نکته قابل تامل اینجاست که براساس جزئیات جدول ذیل 128 هزار و 710 کارکنان این شرکت‌ها برای سال آینده حقوق و مزایای متوسط ماهانه 26 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

نکته جالب توجه دیگر این که از 57 شرکت مندرج در جدول 47 شرکت حقوق و مزایای ماهانه 20 تا 30 میلیون تومان به کارمندان می دهند. همچنین 8 شرکت بین 30 تا 40 میلیون و 2 شرکت 40 تا 53 میلیون تومان پرداختی دارند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

12 دیدگاه برای “حقوق 26 میلیون تومانی کارمندان شرکت های دولتی/ نجومی‌ بگیران از مریخ نمی آیند!

  1. داود گفته:

    سال هاست راجب این موضوع نوشته میشه وصحبت میشه چه فایده که کسی گوش نمیده.کارگر فقط شرمنده خود وخانواده میمونه.ممنون

  2. اکبر گفته:

    پرسنل بخش خصوصی هیچ امنیت شغلی ندارند ، هیچ نمی دانند فردا سر کار خواهند بود یا خیر . نه وامی ، نه امتیازی، نه…
    شما به یک کارمند بسیار ساده توجه کن که فرضا نصف حقوق پرسنل بخش خصوصی حقوق می گیره ، تو زندگیشون که وارد میشی می بینی کارمنده دولت خودش و خانوادش نسبت به کارمند/کارگر بخش خصوصی چه آرامش و… دارند .
    حقوق بموقع ، بیمه و مزایا بموقع ، برنامه ریزی در زندگی قویتر ، همه چی میتونه اقساط بگیره و…
    سر موعد هم بدون دغدغه بازنشست میشه .
    فردا اولادش هم راحت وارد دستگاه دولتی میشه .

  3. غفاری گفته:

    با سلام.تبعیض بی داد میکنه،ولی در کل با قیمت دلار اونا زیاد نمیگیرن،ما کارگر ها کم حقوق میگیریم.ناهی ۱۵۰ دلار 🤣واقعا خجالت آوره.

  4. ح گفته:

    اولا به چه دلیل نمیدانم ولی عده ای دم و ساعت از حقوق کارکنان بانکها دم میزنند در صورتیکه نمیدانم منظورشان کدام کارمندان بانکهاست مدیران یا کارکنان شعب؟ در ثانی خیلی ادارات دولتی از جمله نفت برق پتروشیمی بیمه تامین اجتماعی بیمه سلامت و کلیه شرکتهای بیمه حقوقهایی به مراتب بالاتر از کارکنان بانکها چه دولتی و چه خصوصی دریافت می‌کنند. فقط عزیزانی برای رد گم کردن دم از حقوق بانکها میزنند.

  5. علی گفته:

    این هم گوشه ای از عدالت کشور ما هست ایا حضرت علی هم اینطوری حکومت میکرد؟ جالب همه … الان هم کور وهم کر هستنند بخدا تو این کشور عدالتی وجود ندارد

  6. علیرضا گفته:

    چه خوب است که به جای اینکه به یک نفر ۲۵میلیون تا ۵۰ میلیون حقوق بدهندجوان های بیکار را جذب کنند وهمین حقوق را به چند جوان بیکار بدهند تا آنها هم بتوانند ازدواج کنندگرانی وتورم باعث شده هم بیکاری بیشتر شود به خصوص در قشر جوانان وهم تحصیل کرده وهم بیشترجوانان دربهترین سنین جوانی افسرده شده اند از اینکه نمیتواننددرجامعه مثمرثمرباشندتوروخدافکری به این بیکاری وتورم وازدواج جوانان بکنید

  7. عبدالله گفته:

    شرکتهای دولتی تافته جدا بافته هستند و بودجه آنها را باد می آورد.هیچ ربطی هم به خزانه دولت و بیت المال ندارد و هرچه حقوق هم میگیرند ارث پدرشان است…
    کاش کمی انصاف و عدالت و وجدان وجود داشت.

  8. سورنا گفته:

    این ارقام رو از کجا اوردین من با 22 سال سابقه و مدرک کارشناسی توی یه شرکت دولتی کار میکنم و امسال تازه حقوقم به 7 میلیون تومن رسیده

  9. سهند گفته:

    مرگ بر ظالم و هزران مرگ بر مظلوم که مثل گوسفند عرضه دفاع از حق خود را نداره همیشه در این بین قربانیه مرگ بر تبعیض ومرگ بر…………………………..

  10. زجرکشیده دوران گفته:

    خداازسر تقصیرات دولت و همون دیوان محاسبات ومجلس که باعث وبانی بی عدالتی ها شد نگذره،درجوانی سوختیم،مملکت رو ثروت طبیعی باشه بعد عین مردم سومالی که چه عرض کنم..‌پشت پونز نقشه درحسرت کمترین ها…ج تک تک ثانیه های جوونیم از نجومی بگیران میگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز