سهام عدالت جدید برای خانوارهای با درآمد کمتر از 5 میلیون

طرح اختصاص سهام عدالت جدید برای خانوارهای با درآمد کمتر از ۵ میلیون و جاماندگان این سهام در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده و مشمولان جدید در بهمن ماه مشخص می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، گویا طرح ساماندهی سهام عدالت پایان خوشی پیدا کرده است و قرار است پس از تایید شورای نگهبان همه جاماندگانی که جزء شش دهک پایین جامعه هستند، سهام دار شوند. محمد صفائی دلوئی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از اختصاص سهام عدالت به مشمولان تا دو ماه آینده خبر داده است. مشمولانی که بیشتر آنها جزو دهک های پایین جامعه هستند و از گرفتن سهام عدالت باز ماندند. مشمولانی که از طبقه کارگر، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد  هستند و حتی کسانی که هیچ درآمد ثابت و مشخصی ندارند.

با این حال طرح اختصاص سهام عدالت به جاماندگان به تصویب رسیده است و به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکلیف شده است که مشمولان جدید را شناسایی کند. به گفته او، وزارت کار شش ماه فرصت داشته تا جاماندگان اختصاص سهام عدالت را شناسایی کند.

اخبار مهم امروز را بخوانید 

از آنجایی که از شهریور ماه به این وزارتخانه برای شناسایی مشمولان ابلاغ شده، مشمولان جدید در بهمن ماه مشخص می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی سهام عدالت جدید به همه روستائیان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانوارهایی که درآمد ماهانه کمتر از پنج میلیون تومان دارند اختصاص داده می‌شود.
این لیست در بهمن ماه مشخص می‌شود و وزارت کار با همکاری وزارت اقتصاد باید منابع و سهام لازم برای مشمولان جدید را در نظر بگیرند.

بیشتر کارگران و افراد تحت پوشش بهزیستی سهام ندارند

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد بسیاری از مستحقان از جمله افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و کارگران از دریافت این سهام محروم مانده‌اند، او گفت:« حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد، فاقد سهام عدالت هستند. حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افراد تحت پوشش بهزیستی نیز سهام عدالت ندارند.تعداد زیادی از کارگران هم سهام نگرفته‌اند. این اعداد، اعداد بزرگی است. به همین دلیل در مجلس بحث کردیم و طرح جاماندگان سهام عدالت تدوین و در صحن، اعلام وصول شد.

جمع‌بندی این بود که با اولویت دهک‌های کم‌درآمد به ویژه جمعیت تحت پوشش نهادهای حمایتی، سهام عدالت اختصاص یابد. طرح در کمیسیون اقتصادی تصویب شده و به صحن علنی مجلس رفته است و اگر در صحن علنی و شورای نگهبان نیز تصویب شود، به زودی همه کسانی که جزو شش دهک کم‌درآمد جامعه هستند و به هر دلیلی از دریافت سهام عدالت محروم مانده‌اند، این سهام را خواهند گرفت.»

اخبار مهم امروز را بخوانید:

جاماندگان سهام عدالت چه افرادی هستند؟

اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد خطا در شناسایی افراد مشمول سهام عدالت باعث شده ۴۵ درصد از افراد دهک دهم جامعه (پردرآمدترین‌ها) مشمول سهام عدالت شوند و در مقابل حدود ۳۰ درصد از کم‌درآمدترین گروه‌های جامعه فاقد سهام عدالت باشند. یعنی ۶ میلیون و ۶۸۰ هزار نفر از کم‌درآمدترین افراد جامعه سهام عدالت ندارند، اما در مقابل ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از پردرآمدترین گروه‌های جامعه سهام عدالت دارند.

حتی خطا در تخصیص سهام عدالت تا جایی پیش رفته که تعداد افرادی که در دهک دهم سهام عدالت دارند یعنی۳ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر بیش از تعداد افرادی است که در دهک یکم یعنی۳ میلیون و ۶۵۰ هزار نفرمشمول سهام عدالت شده‌اند.

گزارشی که وزارت تعاون منتشر کرده نشان می‌دهد ۲۸ درصد از افراد تحت پوشش بهزیستی سهام عدالت ندارند، یعنی حدود یک میلیون نفر. این آمار در خصوص افراد تحت پوشش کمیته امداد بیشتر است. ۲۱ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد یعنی حدود دو میلیون نفر سهام عدالت ندارند.

سه خبر برگزیده امروز را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

79 دیدگاه برای “سهام عدالت جدید برای خانوارهای با درآمد کمتر از 5 میلیون

  1. سیوان گفته:

    خیلی ممنونم از لطفطون زحمت بکشید اون قبلی که دادید فروختیم و پولشو ندادید جمو جور کنید جدید کسی نمیخواد

    • رضا گفته:

      چرا عزیزم. شما کارمند بودی گرفتی و یا کار دیگه ای بلد بودی. ما همین هم نداریم. سهام ناعدالتی که اوایل گفتن فقط به کارگران فصلی داده میشه و بقیه محروم شدن، اونوقت تمامی کارمندان کشوری و لشگری گرفتن. واقعا…

      • صادقی گفته:

        سلام انشاآلاه که زحمتهای این عزیزان بخصوص آقای پور ابراهیمی به سمر بنشیند واز این عزیزان تقاضاداریم که در مورد سهام عدالت متوفا که از بین خانوادهایشان بهردلیلی برحمت خدا رفته اند کمک کنند که وراث متوفا بتوانند هر چه زودتر سهام عدالت متوفای خود را انتقال بگیرند با تشکر از زحمتکشانی که برای این مردم کار شایسته ای انجام میدهند وبه آنهاخسته نباشیند میگویم و خدا قوت عرض میکنیم)

    • Seyede narjes motevli گفته:

      تو یکی نمیخاد نظر بدی واسه بقیه خوبه که پولشو بهت ندادن تا درس عبرتی بشه واست که دیگه جای بقیه نطق نکنی بچه

  2. مهران گفته:

    مملکت که نیست که داریم یه عده بی سواد مثل زمان اسکندر اداره امور کشور را به عهده گرفته اند

  3. فرهادعبدلی گفته:

    بیش از چهار ماه هست فروش مرحله دوم سهام عدالت را به فروش گذاشته ایم هنوز هم خبری نشده، این چجور سهام عدالتیست، با این وضعیت بد اقتصادی گرانی بیکاری بی پولی چرا کسی پیگیرنیست

  4. آدم متاهل گفته:

    کاشکی منه آدم جوان که سه ساله ازدواج کردم متاهل شدم.با اجاره خانه سنگین.قدرت خرید خیلی کم برای معيشت خانواده ام.قسط وام های سنگین برای رهن جلو خانه و وام ازدواج.و شرایطی که الان دارم ديپلم رفتن به خدمت سربازي که برای کارت پایان خدمت دو سال گرفتن گواهینامه دو نوع خودروی سواری اما تو این سه سالی که ازدواج کردم یه نوع کار نه در بخش اداری نه دربخش خصوصي نه در بخش آزاد نتونستم برای معيشت خانواده ام برایم فراهم بشه و گیر بیارم.کاشکی کاری گیر میومد تو این سه سال که حقوقش پنج میلیون بود که نیازی به این سهام پنج میلیونی که دولت میگه الان که به گدایی بیشتر ميخوره داشته باشم.این عاقبت اعتماد به کسانی هست که به دروغ پراکنی برای جلب اعتماد و رای به مردم این وعده ها را به دروغین دادند.شرم به شما باد که اینجوری معیشت جوان ها را و خانواده ها را به خطر انداختيد.علی برکت الله

    • ف گفته:

      حالا اگه این سهامم بهت داده بودند همچین پولداریم نبودیا؟دربدر..فکر کردی به ماها چیز دادند؟یا ما میلیارد شدیم.؟

    • محمد انور گفته:

      سلام مشخص است که پولدارها سهام عدالت میگیرند،!!!؟؟؟خیایهاجاه مانده اندحتماحتمادوباره جامانده هااسم نویسی شوندعددبالایی جامانده داریم درمملکت خداخیرتون بده این مسئله مهم است ثواب میشه دست اندرکاران پیگیری کنندممنون ؟!؟!

  5. نورمحمد گفته:

    سلام و درود به همه خادمین امام وجمهوری اسلامی ما. روستاییان از همه دنیا جا مانده این چه رسد به سهام عدالت ، من یک خانواده ۶ نفره هستم ۳ نفر سهام عدالت داریم و۳ نفر دیگر نداریم ، بعضی از اهالی روستا تحت پوشش هیچ سازمانی نیستند سهامشان ۵۰۰ هزار تومانی است، وبعضی دیگر یک میلیونی وبعضیها هم هستند که شام شب ندارن فقط با یارانه زندگی میکنند اما سهام عدالت ندارند، باید این برنامه سهام عدالت به خوبی پالایش شود مثل یارانه ، تا به معنای واقعی نام خود را پیدا کند،(عدالت), مسعولین به خوبی می‌دانند که اکثر مستضعفین در روستا ها زندگی میکنند،که صداشون راکسی هم نمیشنوند باید به روستاییان به یه دیدگاه ویژه بنگرند، به امید روزی که این مهم تحقق یابد ، سربلند و سرافراز باشید،خدانگهدار

  6. فرشاد مرادی گفته:

    با سلام من لیسانسم ودوتا بچه دارم گاها کارگری میکنم ونه شغل وکار ودرآمدی ندارم وامرارمعاشم ازطریق کارگری روزمره به دست میآید. درضمن همسرم لیسانس بیکارم سهام عدالتی ندارم بچهام هم بدون سهام عدالت هستن واز وزارت رفاه و.وزارت امور اقتصادی خواهشمندم نسبت به تقاضای سهام عدالت خودم بچهام که حق محرومین هست. اقدام لازمه بامبذول بفرمایند.از حسن همکاری شما نهایت سپاس دارم.کدملی 3329843721

  7. نقدعلی گفته:

    بنام آن که هرچه داریم از آن داریم بنده. نه سهام عدالت دارم نه. نفر. 100بم داند نه. وام کرنا دادند. نه. با25سال سابقه حقوق زیادی میگیرم. چگویم که ناگفتنش بهتر است

  8. احمدرضا مکتوبیان گفته:

    برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان می توانند از اواخر دی ماه ثبت نام داشته باشند وبرای بهمن ماه مشخص شود کسانی که حقوقشان کمتراز ۵میلیون تومن هس ثبت نام جدید داشته باشند،و از اوایل بهمن مشخص میشه آنهایی که تاحالا ثبت نام نکرده اند بتوانند ثبت نام جدید داشته باشند،و از سال ۸۵تا الان سود سهام عدالت براشون واریز شود.

  9. neda گفته:

    ب معنای واقعی باید…تو این مملکت عوضیای مفت خور فقط واسه خانواده ونزدیکای خودشونه راحت رو مبل لم دادن و زر میزنن.خودشون هرشب برنج ومرغ کوفت میکنن از خانواده های ک نان خشک میزارن تو اب ک نرم شه ب خورد بچه هاشون بدن خبر ندارن فقط بلدن پول کنن تو جیب اطرافیان وکسای ک بهشون باج وزیر میزی میدن کاش حداقل داشتیم‌از این مملکت کوفتی میرفتیم دوتا ادم بی سواد پولدار مملکت میچرخونن خدا لعنتتون کنه فقط عوضیای مفت خور

  10. سیدمحسن خاتمی اشکذری گفته:

    من که سه بار ثبت نام کردم هنوزفرزندم دنیانیامده بود.بعد فرزندم راثبت نام کردم ۱۳ سال پیش اماگفتند خودت مدارکت ناکافی میباشد هربارازان بامبولهای اداری

  11. دلسوز گفته:

    من از مددجویان بهزیستی هستم،به همراه همسر و دوفرزند.خانواده ۴ نفره هستیم.اما متاسفانه نمیدونم چرا مشمول سهام عدالت نشدیم‌.من و امسال من جزو مظلومترین اقشار جامعه هستیم.
    بنظرم بهترین حالت،سلب امتیاز سهام عدالت از دهکهای بالای جامعه و پرداخت اون،به من و امثال من هست

  12. علی جلیل زاده ایدلو گفته:

    سهام عدالت به من مستجر اجاره ماندم خرج زن و۲بچه ها یم رانمی توانم بدم ۱۹ساعت می دوم ۸ماه خانواده ام را ندیدم انقدر خسته میشم مغازه می خوابم زندگیم داره مپاشه خدایا نجاتم بده

  13. روح الله گفته:

    سلام من خودم سهام عدالت دارم پدرم کارمند بازنشسته س اونموقع برام ثبت نام کردم ولی همسرم وبچه هام هیچ کدوم ندارن وخودم کارگر با بیمه تامین اجتماعی هستم اگه این کار عملی بشه تازه میشه سهام عدالت.عدالت بهش گفت
    یا علی

  14. س گفته:

    با سلام ..ما نه سهام داریم نه در آمد بفکر ما باشید تو رو خدا ..
    تو این جامعه هم پولدارا سهام دارند ..مستجرا بدبختا ندارن
    این چه عدالتیه ..

  15. مجید گفته:

    آدم نظراتو که میخونه احساس بدی از ایرانی بودن میکنه. یعنی یدونه و فقط یدونه نظر نداریم که توش مثلا گفته باشن “آقا طرح خوبی بود سهام عدالت و واقعا عدالت توش بود” گریه دار نیست؟؟؟؟

    • مردان گفته:

      چرا همینطور هست . من که گریه ام گرفته . من خودمم غرق در مشکل و زیر خسارت و افت که تصادف کردم و طرف مقصر حتمی بود و منو مقصرم کردن با پارتی .الان موندم چیکار کنم از طرفی مستاجر و کارگرساختمان . ازاین طرف هم یارو توقیف اموال که فقط یه پراید کهنه بود دراورده . با حسابهای یارانه و غیره . واقعا خیلی سخته زندگی در ایران . هیچ عدالتی نیست همه قانون رو زیر پا می زارن لعنت به این قانون و دولت . به بچه 6 ساله ام هم سهام ندادن . علی برکت الله . هیچ دولتی به غیر از احمدی نژاد به فکر مردم کم درآمد نبود .درود به مرد شریف .

  16. غلام گفته:

    من بازنشسته ام با حداقل حقوق وفرزند بیکار همان موقع خانه کارگر مدارک ما را گرفت سهام ظلم ثبت نام کنه ولی الان چندین ساله منتظریم

  17. ازکارافتاده تامین اجتماعی گفته:

    سلام
    آیا به ما ازکارافتاده های تامین اجتماعی با حقوق 2200 هم تعلق میگیره؟

  18. MR گفته:

    آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند

    خو راست میگن خو!!!

    همه غلطا رو خودشون میکنن دیگه چیزی واسه اون ننگ مرده نمیمونه که بخواد انجام بده.

    جان ننجونت بچاپ 😉 بذا ملت بدونن شیطان بزرگ به چیزش میخنده زیادی بخوره،
    باید قد دهنش نوش کنه.
    والا.

  19. مرتضی گفته:

    داداش توکه این سهام عدالت وپی درپی میدی حساب اینجاش وکردی که مردم باخرج این همه پول خدای ناکرده منحرف میشند؟مثلاپس ازایرانگردی پول اضافه میارندمیرندکشورهای خارج اونجاانحراف میشند؟عدالت هم حدی داره ،دادن پول به مردم حدی داره”مردم دارندازکیف ولذت هلاک میشندشماهم پشت سرهم به مردم سهام عدالت میدهید؟،وجدانااگراین همه تجریه داریدبه سرعت به دادکشورهای دیگرهم برسدوازتجربیات خودتان آنهارامطلع سازیدکه انشالله بلکه باراهنمایی های شما عدالت کل جهان رابه سرعت پرکند.!!!!!!!من واین همه خوشبختی محاله!!!!!!محاله محاله

  20. زهرا گفته:

    موندم چند دهه دیگه چی پشت سر این دولت و حکومت تو کتاب تاریخ قراره به خورد بچه ها یا شاید نتیجه هامون بدن😂😂

  21. شقایق گفته:

    باسلام به همه عزیزان که این فرصت رو بهمون دادن تا یک حرف از هزاران حرف دلمونو بزنیم
    راستش منم چندساله مدرک ارشد دارم و الان بیکارم(هر سال من و امثال منو با استخدام یه نفر سرکار میزارن)
    چهارنفریم که هیچکدوم سهام رو بهمون ندادن و جایی برای اعتراض وجود نداشت.
    الانم امیدوارم اینم درست بشه شاید به حق خودمون برسیم.
    الهی کار همه ما که گیر افتاده به مدد رب قادر حل بشه ان شاءالله

  22. گمنام گفته:

    من همسرم ۷ ساله من و بچه هامو گذاشته رفته ازش خبر ندارم خدا شاهد شکم بچه هامو با کار در منزل سیر میکنم سهام عدالت نداریم تورو خدا کمکم کنید

  23. یه بنده خدا گفته:

    باسلام درامد من کارگر هرچی زحمت میکشم به ۲میلیون هم نمی رسه بادوتابچه ما هم سهام نداریم توروخدا مارو هم ثبت نام کنید تشکر

  24. فاطمه گفته:

    پدرم چندین سال ازکار افتاده ست و هیچ درآمدی ندارد تازه دیروز باسن ۶۰ سال تحت پوشش قرارش دادن سهام عدالت هم نداره

  25. Alij گفته:

    اون آقایی که میگه سری جدید کسی سهام عدالت نمیخواد
    رو چه حسابی بجای بقیه نظر میدی اتفاق همه میخوان من از اون جاماندهای سهام عدالت هستم که به دلیل بی کفایتی و بی عرضگی دهیار روستای محل تولدم نتونستم ثبت نام کنم خدا ازش نگذره حقمو حلالش نمیکنم

  26. من بدبخت گفته:

    اسم این طرح عدالت نیست بلکه باید با نماد
    « غدالت»» یعنی غیر عدالت معرفی کنید.
    حق هر نفر که ایرانی باشه باید شامل حالش بشه. یکی بیشتر زحمت کشید درآمدش بیشتر شد چرا نباید سهام عدالت بگیره.
    این عین بی عدالتی هست که برخی سهام بگیرند برخی نه. پسر من 10 سالشه بیکاره. ایرانی نیست مگه.
    واقعا هرچی جلوتر میریم نا امیدتر میشیم از این دولت.
    کاش تو آفریقا یا افغانستان دنیا میومدم.

  27. شهاب انتشاری گفته:

    سلام کارگر فصلیم مستاجرم وهمسرم بخاطر بی پولی میخوات جدا بشه دخترم دانشجوه اونم بخاطر همون با من حرف نمیزنه اما سهام دارم اونم خوابیده کارگزاری احازه فروش نداره ممنون

  28. کارگر فصلی گفته:

    سلام عزیزان بنده کارگر بیکارم همسرم داره ازم جدا میشه دخترم ددانشجو وبخاطر مادرش بامن حرف نمیزنه ومستاجر سهام دارم اما بدرد نمیخوره اجازه فروش نداره متشکر

  29. حسین گفته:

    نقاش ساختمان هستم و مستاجر قبل از عید تا الان روی هم دوماه بیشتر کار نکردم
    به خدا قسم وبه هرچی که مسئولین اعتقاد دارند برای نان خالی محتاج یم هزار بار آرزوی مرگ کردم فقط بخاطر اینکه همیشه از خانواده ام شرمنده بودم
    با این حال نه بهم وام دادند نه صد تومن و دادند ونه سهام عدالت دارم
    گاهی به دزدها و خلافکارها از مردم بدبخت فکر میکنم و میفهمم چرا اینکارها را میکنند
    اما من عرضه این کارها را هم ندارم
    چند ماهه دارم دنبال کار نگهبانی میگردم آن هم …..

  30. اکبرافروغ گفته:

    سلام بنده نیزبه جوشکارسیاربودم از اولشم از سهام سردرنمیاوردم الان دوساله بیکارم به من هم تعلق نگرفته چرا؟؟؟؟

  31. سیدغریب گفته:

    سلام ه همه عزیزان راستش من که چندین ساله بیماری MSگرفتم وازکارافتاده شدم ولی بااینکه بیمه تامین اجتماعی بودم بابهانه های مختلف بااینکه چندین بارکمیسیون رفتم هربار یه چیزی گفتن که حق بیمه از کارافتادگی یابازنشستگی بهم ندهندواخرشم ندادن وهرهفته مجبور بودم سوزنهای گرون راآزاد بخرم وبزنم که لااقل چندی زنده بمونم وبیماریم از این بدتر نشه این که از عدالت بیمه گذارشون سهام عدالت هم که بااینکه ثبت نام کردم گفتن اسمی ازت نیست وخلاصه با 3تا بچه وخرج وخارج خونه وبیماریم علی موند وحوضش الانم که مجددا ثبت نام کردم خدا میدونه که قراره چه بهانه ای دربیارن. درصورتیکه چندین خانوار را میشناسم وضعیت زندگیشون عالی عالی بازم سهام دارن وچندین ساله ازش دارن سود میگیرن اونم ماهیانه وحتی یکیشون سالیانه بود که شنیدم 60م ریختن به حسابش یکی دیگه شم که خودم حسابش را دیدم ماهیانه 200بحساب هرکدوم از بچه هاش میادوخودشم ماهیانه 1تومن ولی چرا وچطوری نمیدونم حساب وکتاب این دولت ومملکت اینجوریه که یکی ازپرخوری ویکی از کم خوری باید بمیره باقیم باید سماق بمیکن بقول یکی از دوستان پولم نداریم که بخوایم. بمیریم چون قبرم گرون هستش😂 خلاصه هرکسی یه جوری باید بخوره اونایی که نمیتونن حضرات فرمودند بذارن برن خواستم باهاش تماس بگیرم بهش بگم اگر پول داشتیم همگی میرفتیم اما اونم نداریم که …… ببخشید دلم خیلی خیلی پره موفق باشید

  32. Reza گفته:

    خدالعنت کنه همه شمادروغگوهارو.خلاصه اینجوری نمی موونه.خدایی هم وجود داره جوری جوابتون رو بده که نفهمی ازکجاخوردین..پنج ماهه60درصدسهامم رو فروختم بع کارگزاری مفید.سه ماه اول توی11مرحله3میلیون پول دادن بهم(خُرد خُرد)الان دوماهه یه هزارتومنی هم واریز نکردن پنجاه بار ایمیل زدم.کارگزاری پاس میده به سپرده گذاری مرکزی.س.گ.مرکزی میگه اگه نمیخوای برو لغوفروش بزن..الان من بعداز5ماه تواین همه گرفتاری چیکارکنم؟؟خاک برسرما کنن که نمی تونیم حق خودمون روبگیریم..خودمون مقسریم

  33. محمد گفته:

    کاش حالاکه قراره رسیدگی بشه خیلیاهستن بیمه تامین اجتماعی شدن به ناحق طرف کارگر زیردست داره وبیمه نمیکنه به خوش وخیلی ازاقوامش که درآمده بی دارن روبارشوه بیمه کارگرساختمانی کرده. خداکنه دست این افراد این قبیل کارهاشون روکوتاه کنن.

  34. ایرانی گفته:

    بجای پول پاشی و صدقه به مردم و حمایت از اقشار با درآمدهای کمتر از ۵ میلیون بهتر است با تصویب مالیات بر مجموع درامد و اخذ مالیات حقه از درامد های نجومی و میلیاردی و سوداگرانه و رفع موانع تولید به اشتغالزایی و خلاصی از شر درامد نداشته نفت کمک کنید .کاری که همه دنیا بجز ما و کره شمالی و زیمباوه در حال انجام آن هستند.

  35. زهرا گفته:

    سلام وقت بخیر من متوجه نشدم تو هر زمینه ای و هر جایی که قراره پولی و یا هدیه ای به ایرانی ها تعلق بگیره هرگز ردی از رانندگان ناوگان حمل و نقل کشوری که فقط یک راننده اند و درامد درست و حسابی هم ندارند دیده نشد . همسر بنده راننده هستن و درامد پایینی دارند ماشالله که هیچ قانونی هم وجود نداره که رانندگان بنده خدا رو تحت الشعاع قرار بده که اینقد تحت فشار اقتصادی قرار نگیرن و یه حقوق درست و حسابی داشته باشن خواهشمندم تین بندگان زحمت کش بی استراحت را دریابید در هیچ زمینه ای نامی از رانندگان برده نمیشود ای کاش قانونی هم برای دیده شدن رانندگان علی الخصوص اتوبوس بین شهری وجود داشت و سهامی و آوانسی برای این بندگان زحمت کش در نظر گرفته میشد 🙏

  36. اشنا گفته:

    آقا جمع کنید این بساط رو آخه هشت سال گذشته این دولت هیچ کار بی دردسر برای این ملت جگر سوخته انجام نداده فقط جان گرفته از کرونا

  37. سام گفته:

    بدید معلمها.خیلی خیلی زحمت میکشند.
    مملکت نیست که غارت خانه هست.رفتم دستمو گچ گرفتم شده 800هزارتومان 600تومان فقط دکتر گرفته .دوتا نوار گچ پیچنده ساعد دستم.وحشی خونه است .خدا لعنت کنه .یکی جلوی این دکترهای بی رحمو بگیره.

  38. محمد گفته:

    من وقتی به نداشتن این سهام بی عدالت اعتراض میکردم بعضی افراد با برخورد زشت و دور از اخلاق و انسانیت میگفتن این سهام کاملا عادلانه توزیع شده . حالا که آمارهای دولت اینقدر خطا نشون میده نمیدونم اون افراد چه جوابی به وجدان خودشون میخوان بدهند .

  39. نادیا گفته:

    سلام وخسته نباشین والا منم الان ۶ساله ازشوهرم جداشدم لایه دخترشش ساله و متاسفانه نه سهام عدالتی دارم نه کاری بیکارم وخرج زیاد انشاالله که بتونیم این سهامو ثبت نام کنیم و یه گوشه کارمو بگیره بتونم پیش دخترم شرمنده نشم وبتونم حداقل واسه درس ومدرسش کاری کنم بتونم یه گوشی بخرم که بشه برنامه شادو نصب کنم ودرساشو بهش یاد بدم…

  40. مهسا گفته:

    خاااااک هر دو عالم تو سرتون با مملکتی که درست کردین. خوب روتون میشه هنوز حرف بزنین والا. اگه گرگ جای شما بود از شرم خودشو میکشت که چنین وضعی درست کرده. فقط کافیه کامنتا رو بخونین تا بفهمین اینجا چه خبره. سهام گدایی درست کردین

  41. طه گفته:

    خوب بلدید با احساسات و عقل مردم بازی کنید، همین که انتخابات نزدیک میشه هزار ترفند برای راضی کردن مردم به کار می‌برید، آخه کسی نیست بگه شما با چه رویی از سهام نا عدالت بحث میکنید که مردم با کمترین پول حاضر به فروش آن شده اند ولی هیچ پولی به مردم نمیدی، ازخدا بترسید

  42. ایرانی خوشبخت گفته:

    خدا میدونه چطوری اشک تو چشمام حلقه زده بود وقتی پیامهای هم وطنامو میخوندم ماهم چهارساله ازدواج کردیم همسرم کار درست حسابی نداره باورتون میشه بخدا امیدم به اون دوتا یارانه هست باهاش خودمونو بگزرونیم اونم دهم دی ماه معیشتی رو نریختن نمیدونم قطع کردن چیکارکردن برای چند نفرو نریختن خواهشا کسی میدونه چرا این یارانه معیشتی ریخته نشده حتی اون کمک معیشتی هم بهمون نمیدن فقط 55تومن یارانه میدن اونم چون بهشون بدهکاریم یک میلیون واسه اونه قطع نکردن. واقعا چه عدالتیه خودم لیسانس بیکار همسرم تخصص داره ولی پول کارگرم بهش نمیدن اخه انصافه

  43. معصومه غلامی گفته:

    من معصومه غلامی دوتا بچه دارم مطعلقه ام تحت نظر کمیته امداد سهام عدالت نداریم وضع ما از ضعیف هم ضعیف تره لطفا مشکل سهام عدالت راحل کنید ودر اخر از شما تشکر میکنم که به فکر ماییدخواهشا به داد من وبچه هایم برسید شاید بعضی وقتها گرسنه هم بخوابیم

    • مهدی گفته:

      تمومه از فردا به دادتون میرسن!!! چه دل خوشی دارید شما اگه اینا به فکر مردم بودن این حالو روزمون نبود!!

  44. مهدی گفته:

    تا وقتی که به بقیه مردم بینوای ایران داده بشه ارزش سهام عدالت به 5تومن هم میرسه!!! زودتری تا اتیش زیر خاکستر خیلی جوشانی درست نشده در این قمارخونه رو اول ببندید بعد فکری به حالش کنید چون امثال بنده پول عرق ریزی کل زندگیمو دادم این سهام ورشکسته الان تو ضرر75درصدی هستم یعنی 75 درصد سرمایم رفته مونده 25درصدش نفرین به این مقامات دزد و مفتخور!!!

  45. ناشناس گفته:

    اول میگفتند مددجویان و فرزندانشون تو اولویتند حالا فکر رای ۱۴۰۰ همه وعده وعیدی پوچ و دروغ بعید نیست

  46. amyryanysy@gmail.com گفته:

    سلام
    بخدا نه کاری دارم که خرج خونه وزن ودوتا بچه دربیارم نه طلایی داریم که بفروشیم تورا به خدا فقط این سهام عدالت رو واریز کنید یه لقمه نونی واسه بچه هام بیارم بانک ملی

  47. محمد اکبریان گفته:

    سلام من سال ٨۵ رفتم ثبت نام سهام عدالت کردم ولی اسمم تو لیست قرار نگرفته بود من هم کارگر ساختمانی هستم تورابه خدا به همه کارگرای ساختمانی وآنهایی که نیاز دارند ثبت نام کنید تا انهاهم بتوانند به یک گوشه زخمی از زندگی شان بزنند با کمال تشکر از شما

  48. داوود شاه حسینی گفته:

    سلام ما سهام عدالت نداریم سه تا بچه دارم ومستجر و بیکار خیلیم رفتم دنبالش ولی چیزی ثبت نشده از ما حالا تورو خدا شما یه کاری کنین

  49. حسن پشتوان گفته:

    من یک پیک موتوری هستم وباکار کردن دراسنپ باکس خرج خانواده چهار نفری ام رامیدم خانمم سهام عدالت داره ولی من ودوتا بچه ام ندارن واقعا چرا عدالت نیست؟

  50. ناشناس گفته:

    خجالت نمی کشن، مملکتی که تمام اداراتش طرف با … بیاد رئیس بشه همین میشه دیگه جالب اینجاست بعد بازنشستگی هم هیچ کدومشون میزشون رو تحویل نمیدن که یه جوان با سواد بیاد سر کار ، می دونین چرا؟ چون نمی تونن رشوه خوری رو رها کنن .
    لعنت بر شماها
    یه عده بخاطر فقر بخاطر شرمندگی پیش زن و بچه می خواهن بمیرن
    یه عده هم با پول مردم می خورن و می خوابم و عین خیالشون هم نیست.

  51. بهزاد گفته:

    من ۹ ساله ازدواج کردم .و دانشگاه را ب امید ی شغلی با هزار مکافات تمام کردم ولی الان بیکارم.وکارگرم.حتی سهام هم ندارم.لطفا بیشتر توجه کنید ب امثال ما ک دستشان جایی بند نیست.

  52. فرشاد محمدی گفته:

    من کارگر رستوران هستم نتونستم ثبت نام کنم شما مسئولان از همه چیز ما خبر دارید چرابا کدملی سرپرست خانوار سهام نمی دهید؟

  53. فرزین گفته:

    سلام شبتون خوش من چهل سالمه تازه یک سال ازدواج کردم بخاطر کرونا از کار نگهبانی هم تعلیق نیرو شدم هیچ در امدی ندارم حتی یارانه سهام عدالت هیچی امکان ثبت نامش هست؟ تشکر

  54. الهام گفته:

    سلام .والا با نظراتی که شنیدم خب هم متاسف شدم هم یکم حرصم گرفت از اونایی که سهام گرفتن یارانه دارن وحقوقم دارن اما چون نمیتونن سهامشونو بفروشن مینالن .من سرپرست یک دختر ۱۴سالم که حدود به ۱۲سال به تنهایی بزرگش کردم والان حدود سه سال هیچ درآمدی ندارم جز یارانه وبه زمین وزمون بدهکارم قبل این سه سالم هرجا کار کردم حقوق ماهانه من بیشتر از یک میلیون وپونصد نبوده الان به خاطر نداشتن جا دخترم از خودم دور داره زندگی میکنه ومن حس میکنم دیگه به آخر خط رسیدم لطفا رسیدگی کنید شماره ملی خودم ۱۴۶۷۱۳۸۷۲۱

  55. محمد گفته:

    سلام من بیمه نیستم حقوق هم ندارم نمیتونم سهام عدالت ثبت نام کنم کدملی ۰۰۳۶۴۰۹۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز