خرید ملک در ترکیه چه مزایایی برای ایرانی‌ها دارد؟

ژیوار

طبق اعلام مرکز آمار ترکیه در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ مقام اول خرید ملک در این کشور به ایرانی ها اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش کاماپرس، کرونا و پاندمی و قرنطینه هم نتوانسته جلوی ایرانی ها را بگیرد، بر اساس بر اعلام مرکز آمار ترکیه در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ میلادی، ایرانی‌ها ۱۵۹۹ واحد مسکونی در این کشور را خریداری کرده اند تا در بین اتباع سایر کشورها رتبه اول را به خود اختصاص بدهند.

طبق این آمار ایرانی ها در ژانویه ۲۰۲۱ میلادی ۴۷۷ واحد مسکونی، در ماه فوریه ۴۵۹ واحد و در ماه مارس ۶۶۳ خانه در ترکیه خریده اند. با این اوصاف خرید ملک توسط اتباع ایرانی در ترکیه در ماه مارس نسبت به فوریه حدود ۴۴.۵ درصد بیشتر شده است. ایرانی ها در سال ۲۰۲۰ میلادی هم در صدر خریداران خارجی ملک در ترکیه قرار گرفتند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از سازمان آمار ترکیه «توئیک» در این باره اعلام کرده، ایرانیان ۷ هزار و ۱۸۹ واحد مسکونی در این سال خریداری کرده‌اند. اما خرید ملک در کشور همسایه چه مزایایی برای ایرانی ها دارد؟

وعده پاسپورت و سفر به ۱۱۰ کشور بدون ویزا

دریان سفر امید

عطا آیت‌اللهی کارشناس بازار مسکن معتقد است؛ تبلیغات جذاب دلالان فروش مسکن در چند سال گذشته باعث جذب سرمایه ایرانی ها و ترغیب آنها برای سرمایه‌گذاری در کشور همسایه شده است. او در این باره می گوید: مثلا برای اینکه افراد را برای خرید ملک جذب کنند به آنها وعده پاسپورت ترکیه و سفر به ۱۱۰ کشور دنیا بدون ویزا را می‌دهند، حال آنکه آیا این پاسپورت این ویژگی را دارد یا نه اصلا مشخص نیست.

این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه این‌گونه مشوق‌ها در جذب سرمایه ایرانی‌ها به ترکیه بسیار مهم است، به اقتصاد نیوز می گوید: با توجه به اینکه اخذ ویزا در شرایط فعلی برای ایرانیان سخت‌تر شده این اقدام ترکیه می‌تواند فرصتی برای آنها تلقی شود و تعداد افرادی هم که بتوانند از این طریق برای سرمایه‌گذاری در این کشور اقدام کنند هم در ایران کم نیست.

ترکیه مسافت زیادی با ایران ندارد بسیاری از افراد حتی برای اوقات فراغت و تعطیلات ممکن است خانه‌هایی در این کشور خریداری و از پاسپورت این کشور و مزایای آن استفاده کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز