جنگنده های ناتو مزاحم پرواز وزیر خارجه  روسیه شدند

لست سکند

سفر سرگئی شویگو وزیر دفاع و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به ایروان با مزاحمت های غیر منتظره ای از سوی نیروهای هوایی راهبردی ناتو روبرو شد.

بنابر داده های موجود هواپیماهای شویگو و لاوروف که قصد سفر از آسمان گرجستان به ایروان را داشتند اما جواز عبور از حریم هوایی این کشور را که روابط نزدیکی با پیمان آتلانتیک شمالی دارد کسب نکردند و در ادامه مجبور شدند از طریق حریم هوایی ترکیه و آسمان دریای سیاه عبور کرده و خود را به ارمنستان برسانند. تقریباً در همان زمان جنگنده ها و بمب افکن های راهبردی ناتو از پایگاه هایشان در چندین کشور به آسمان برخواستند که به گفته کارشناسان نظامی این اتفاق نمی تواند تصادفی باشد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از Voenniy Obozrevatel ، ” سفر مقامات عالیرتبه روسیه به ارمنستان با فعالیت شدید و غیر منتظره نیروهای هوایی ناتو و هواپیماهای ویژه ایالات متحده همراه شد. این هواپیماها از جمله بمب افکن های استراتژیک B-52H Stratofortress از پایگاه هوایی Mildenhall که ماموریتشان پرواز بر فراز دریای مدیترانه در جهت اروپا است، جنگنده های F-16 از پایگاه هوایی در امارات متحده عربی، هواپیماهای سوخت رسان KC-135 Stratotanker از پایگاه خود در انگلستان و ترکیه و نیز هواپیماهای شناسایی Bombardier Challenger 650 که نظارت در امتداد ساحل دریای سیاه و روسیه را بر عهده دارد به طور همزمان به هوا برخواستند.

اخبار مهم حوزه تسلیحات را بخوانید:

گفته شده هیئت ویژه روسیه به همراهی سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور و سرگی لاوروف وزیر خارجه قصد داشتند تا با سفر به ایروان با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در خصوص جنگ قره باغ دیدار و گفتگو کنند.

راز آسمان پایتخت

تاکنون هیچ اظهارنظر رسمی در این باره منتشر نشده اما با این حال کارشناسان این اتفاق را یک اقدام تحریک آمیز از سوی ناتو قلمداد می کنند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “جنگنده های ناتو مزاحم پرواز وزیر خارجه  روسیه شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز