موشک اس 500 جدید روسیه با موفقیت آزمایش شد

لست سکند

روسیه از آزمایش موفق موشک جدید سامانه دفاع ضد موشکی خود خبر داد.

به گفته وزارت دفاع روسیه نیروهای هوافضای این کشور با موفقیت آزمایش موشک جدیدی از سیستم دفاع ضد موشکی روسیه در منطقه آموزشی ساری-شاگان در قزاقستان را به پایان رساندند.

به گزارش کاماپرس و به نقل از راشا تودی، سرلشکر آندری دمین ، فرمانده یگان ویژه اهداف ضد هوایی و ضد بالستیک نیروی هوافضای روسیه گفت: “پس از یک سری آزمایشات، موشک جدید سامانه دفاع ضد موشکی به طور قابل قبولی انتظارات این وزارت خانه را برآورده کرده و تیم های رزمی با موفقیت مراحل طراحی و آزمایش آن را به سرانجام رسانده اند و موشک های پرتاب شده با دقت به اهداف مربوطه اصابت کرده اند.”

لازم به ذکر است یک ماه پیش در 28 اکتبر نیز وزارت دفاع روسیه آزمایش موفقیت آمیز یک موشک دیگر از سامانه دفاع ضد موشکی را تأیید کرده بود.
به گزارش روزنامه وزگلیاد، در ماه اوت سال جاری ، یوری بوریسف ، معاون نخست وزیر روسیه، از آغاز آزمایش دولت از جدیدترین سیستم دفاع هوایی S-500 خبر داده بود.

راز آسمان پایتخت

در همین راستا سرگئی سوروویکین فرمانده کل نیروهای هوافضا روسیه خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی S-500 انهدام موشکهای بالستیک میان برد و در صورت لزوم کلاهکهای موشکهای بالستیک قاره پیما در قسمت پایانی مسیر پروازی آنها است.

پیشتر در ماه مه 2019 ، اطلاعاتی در یکی از وب سایت های دولت روسیه منتشر شده بود مبنی بر اینکه در سال های 2019-2021 ، وزارت دفاع این کشور قصد دارد 9 موشک بالستیک را آزمایش کند که مشخص شد این موشک ها از نوع دو موشک بالستیک قاره پیمای Sarmat ICBM ، سه موشک Yars ICBM و چهار Topol ICBM هستند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز