تصاویری جذاب از دفتر مرکزی گرانترین شرکت موبایل جهان (فیلم)

اپل پارک

دفتر مرکزی شرکت اپل در کوپرتینو در ایالت کالیفرنیا قرار دارد که با عنوان “اپل پارک” شناخته می شود. مساحت دفتر این غول تولید کننده گوشی های تلفن همراه بیش از 70 هکتار است. بیش از 12 هزار نفر در یک ساختمان با طراحی دورانی با مساحت حدود 260 هزار متر مربع و در 4 طبقه کار می کنند. استیو جابز قصد داشت تا یک محیط کار راحت برای کارمندان شرکت ایجاد کند برای همین ساختمان و محیط اطراف آن بیشتر شبیه به یک منطقه پارکی و دارای فضای سبز گسترده طراحی شد.

 

پروژه دفتر مرکزی اپل در زمان حیات استیو جابز آغاز شد. مالک اپل تا آخرین روزهای خود در راه اندازی دفتر مرکزی شرکت خود بسیار فعال بود. در سال 2011، وقتی سلامتی او به شدت رو به وخامت بود، به شهر کوپرتینو رفت تا اطمینان یابد “اپل پارک” مطابق با پروژه مصوب او ساخته خواهد شد. سخرانی او خطاب به تالار شهر کوپرتینو نیز آخرین سخنرانی عمومی بنیانگذار اپل پیش از مرگ بود.

آریاک سفر

نکات جالب در خصوص اپل پارک

  • قیمت قطعه زمینی که اپل پارک بر روی آن قرار دارد 160 میلیون دلار است. هزینه پروژه در ابتدا 500 میلیون دلار برآورد شد. با این حال، در سال 2013، یک ارزیابی مجدد انجام شد و در نتیجه آن هزینه کل ساخت به بیش از 5 میلیارد دلار افزایش یافت.
  • فضای مرکزی سازه که به پارک شبیه است 30 هکتار مساحت دارد و دارای دریاچه و درختان میوه است.
  • علاوه بر غذاخوری کارمندان، اپل پارک دارای هفت کافه است. بزرگترین آنها برای 3000 مشتری طراحی شده است. این کافه در یک ساختمان 3 طبقه به مساحت 1900 مترمربع قرار دارد.

  • در بخش مرتفع اپل پارک، یک سالن کنفرانس قرار دارد که به استیو جابز نامگذاری شده است. این سالن مکان ویژه ای است که در آن سخنرانی های مدیران شرکت برگزار شده و همچنین محصولات جدید و پیشرفت های شرکت معرفی می شوند. این سالن می تواند همزمان هزار بازدید کننده را در خود جای دهد. آیفون X اولین محصولی است که در سالن کنفرانس استیو جابز معرفی شده است.
  • در قسمت جنوبی اپل پارک، به دور از انظار عمومی، دو ساختمان عظیم با مساحت 28000 متر مربع ساخته شده است که در آنجا آزمایشگاه تحقیقاتی اپل تحت مدیریت جاناتان آیو قرار دارد.
  • اپل همچنین به سلامتی و اوقات فراغت کارکنان خود اهمیت می دهد. یک مرکز سلامتی عظیم در قسمت شمال غربی اپل پارک وجود دارد. این مرکز از تجهیزات تناسب اندام، اتاق های ورزشی، دوش و اتاق رختکن برخوردار است. مرکز سلامتی اپل با مساحت 9000 مترمربع برای 20،000 نفر طراحی شده است.
  • شرکت اپل همچنین یک مرکز اختصاصی برای بازدیدکنندگان در اپل پارک راه اندازی کرده است. این مرکز اولین بخش از اپل پارک بود که درهای خود را به روی تمام کسانی که می خواهند این شرکت را بیشتر بشناسند باز کرد.

ویدئوهای مرتبط:

آیفون 12 چطور مسیر تکامل خود را طی کرد؟ (فیلم)

مرتبط با : اپل
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تصاویری جذاب از دفتر مرکزی گرانترین شرکت موبایل جهان (فیلم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز