تارا به قیمت آزاد فروخته می‌شود/ گمانه زنی درباره قیمت محصول جدید ایران خودرو

قرار است خودرو تارا جدیدترین محصول ایران خودرو با قیمت آزاد فروخته شود.

به گزارش کاماپرس، کارشناسان معتقدند آزاد سازی قیمت خودرو به دلیل اینکه باعث افزایش تولید می شود،‌ در نهایت به نفع مصرف کننده واقعی است. در حالی که قیمت گذاری دستوری شاید در ظاهر خودرو را با قیمتی پایین تر روانه بازار کند، ‌اما به دلیل اینکه تعداد خودروهای عرضه شده کمتر می شود، ضرر و زیان تولید کننده را به همراه دارد . با این حالا آزادسازی قیمت خودرو کم کم در حال شکل گرفتن است.

در مرحله اول قرار است خودروهای لوکس تولید داخل از لیست قیمت گذاری دستوری بیرون بیایند. یکی از خودروهایی که از قیمت گذاری دستوری خارج می شود، تارا محصول جدید ایران خودرو است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

سید مصطفی صفاری مشاور شورای رقابت درباره خارج شدن قیمت برخی از خودرو‌ها از قیمت گذاری دستوری، توضیح می دهد:« خودرو‌ها برای قیمت گذاری به ۲ دسته تبدیل شده اند که شامل خودرو‌های اقتصادی یا همان پر تیراژ و خودرو‌های لوکس می شود.

آریاک سفر

خودرو‌های لوکس به خودرو‌هایی گفته می‌شود که رشد تولید بیش از ۵۰ درصدی دارند. در شورای رقابت تصمیم گرفته شد که خودرو‌های لوکس با رشد تولید ۵۰ درصد از قیمت گذاری دستوری خارج شوند، به طور مثال اگر تولید پژو ۲۰۷ رشد بالای ۵۰ درصد داشته باشد، از قیمت گذاری دستوری خارج خواهد شد.»
به گفته صفاری خودروی تارا هم لوکس است. او به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید:« به همین دلیل قیمت این خودرو را خودروساز مشخص خواهد کرد و از قیمت گذاری دستوری خارج خواهد شد.»

تارا چقدر می ارزد؟

با این اوصاف هنوز قیمت قطعی خودرو تارا مشخص نشده است. اما درباره قیمت این محصول جدید ایران خودرو گمانه زنی های زیادی شده است. مثلا همین چند روز پیش اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره قیمت تارا گفته بود:« قیمت کارخانه‌ای تارا و بازار مشخص نیست اما آنچه برآورد شده قیمت تارا کمی از قیمت شاهین بالاتر است. قیمت شاهین در بازار ۲۶۰ میلیون تومان است.

این در حالی است که کیفیت تارا یک سر و گردن از شاهین بیشتر است و قیمت این خودرو حدودا ۳۰۰ میلیون تومان ارزیابی می‌شود.» البته بعضی از فعالان بازار قیمت تارا را بیشتر می دانند رقمی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز