بورس روز 5 بهمن 1401/ اثر تصمیمات جدید بانک مرکزی روی بازار سرمایه

امروز شاخص کل بورس نسبت به روز قبل 34 هزار و 91 واحد کاهش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 611 هزار و 962 واحد رسید. شاخص کل هم وزن در مقایسه با روز گذشته 10 هزار و 501 واحد کم شد و در محدوده 512 هزار و 491 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش معاملات کل بازار سهام در روز جاری 22 هزار و 224 میلیارد تومان شد. امروز نمادهای «فملی»، «فولاد» و «میدکو» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار نیز برای پنجمین روز متوالی منفی شد و هزار و 336 میلیارد تومان از این بخش بیرون رفت. امروز نماد «شپنا» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را تجربه کرد. پس از آن نمادهای «خساپا» و «شتران» بیشترین میزان خروج پول را داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

به نظر اغلب کارشناسان و فعالان بازار بورس، نامه روز گذشته شورای رقابت باعث ایجاد تب و تاب در این بخش شد و نزول آن را رقم زد. خیلی از نوسان گیران بازار مجبور به پرداخت کارمزد معاملاتی روی نمادهای گروه خودرویی شدند. به همین دلیل سرمایه گذاران در روز جاری با احتیاط بیشتری در بازار حضور پیدا کردند و حجم معاملات این بازار کم شد. امروز هم کاهش دوباره نرخ دلار و اعلام برنامه‌های جدید بانک مرکزی، روی نزول دوباره شاخص کل تاثیر گذاشت.

اطلاعات عمومی:

آشنایی جزئی با سهم وتوسم

شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی با نماد وتوسم در بازار اول، تابلوی فرعی، بورس حضور دارد. در حال حاضر ارزش بازاری این سهم به 3 هزار و 944 میلیارد تومان می‌رسد. شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، بانک ملی ایران و صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی توسعه ملی بیشترین سهم وتوسم را در اختیار دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز