بن بست هسته‌ای ایران و افزایش دوباره قیمت دلار / 29 شهریور 1401

دلار بازار آزاد با دیگر بالای محدوده 31 هزار و 600 تومانی قرار گرفت. قیمت دلار نسبت به روز گذشته 0.37 درصد بالاتر رفت و به مرز 31 هزار و 620 تومانی رسید. دلار بازار متشکل در مقایسه با دیروز 0.24 درصد کاهش قیمت داشته و در محدوده 28 هزار و 580 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، رشد قیمت دلار بار دیگر تحت تاثیر جو مذاکرات برجام قرار گرفته و مجددا نرخ این ارز خارجی پرطرفدار بالا رفته است. جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرده که مذاکرات هسته‌ای ایران در بن بست قرار گرفته و به نظر در هفته جاری نیز اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد. این مقام مسئول بیان کرده که به زودی در احیای برجام پیشرفت خاصی رخ نخواهد داد. همین خبر کافی بود تا نرخ دلار یکباره بالا رود و خود را به محدوده 32 هزار تومانی نزدیک کند. شب گذشته قیمت دلار در معاملات پشت خطی مرز 32 هزار و 700 تومان را رد کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

سفر رئیسی به نیویورک قیمت دلار را پایین می آورد؟

مقامات سیاسی و صاحبان نظران اروپا معتقدند هیچ پیشرفتی در مسیر موفقیت توافق هسته‌ای حاصل نخواهد شد و به نظر دیدار احتمالی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، نیز مشکلی را حل نخواهد کرد.

آریاک سفر

با این حال هنوز گروهی از معامله گران نسبت به سفر رئیسی و احتمال دیدار وی با مقامات سیاسی آمریکا و مسئله برجام امیدوار هستند و به همین دلیل در بازار حضور پررنگی ندارند.

قیمت پوند و یورو نیز امروز بالا رفت. نرخ پوند نسبت به روز قبل 0.9 درصد افزایش پیدا کرد و به مرز 36 هزار و 179 تومانی رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با دیروز 0.5 درصد بیشتر شد و در محدوده 31 هزار و 642 تومانی جای گرفت.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز