با ۳ میلیون کدام گوشی سامسونگ و شیائومی را بخریم؟

لست سکند

با کاهش نرخ دلار قیمت بعضی از گوشی‌های پرطرفدار بازار هم ریزش چشمگیری داشته است. به همین دلیل با بودجه بین ۳ تا ۴ میلیون تومان می توان از بین گوشی‌های سامسونگ و شیائومی یک گوشی مناسب خریداری کرد.

به گزارش کاماپرس، بررسی بازار موبایل نشان می دهد گلکسی A11 سامسونگ و شــیائومی 9 Redmi بهترین انتخابها برای خرید موبایل با بودجه حدود سه میلیون تا ۴ میلیون تومان هستند. با اینکه هر دو گوشی از نظر قیمت در یک رده هستند، اما کیفیت و کارایی متفاوتی دارند. اما کدامیک از این دو گوشی را انتخاب کنیم؟ خرید کدام یک از این دو گوشی به صرفه تر است؟

صفحه نمایش، شیائومی برنده است

گلکسی A11 صفحه نمایــش 4.6 اینچی دارد و شــیائومی 9 Redmi به صفحه نمایش 5.6 اینچی مجهز است. با توجه به نزدیک بودن ســایز دو صفحه، وزن و ابعاد دستگاهها اهمیت زیادی پیدا می‌کند. گوشی سامسونگ با ابعاد 163میلیمتر در 77میلیمتر و ضخامت 9میلیمتر وزنی در حدود 198گرم دارد. 9 Redmi با ابعاد 161میلیمتــر در 76میلیمتر و ضخامت هشت میلیمتر، 177گرم وزن اضافی به جیب و کیف اضافه می کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

راز آسمان پایتخت

صفحه نمایش بزرگ 4.6 اینچی سامسونگ از نوع TFT است که رزولوشن این صفحه معادل 720p می شود. تراکم پیکسلی آن معادل 268ppi و نسبت تصویر به بدنه 6.81درصد قید شده است. در 9 Redmiبا صفحه نمایش 5.6اینچی از نوع IPS روبه رو هستیم که با رزولوشن 1080p و تراکم پیکسلی 395ppi به راحتی رقیب خود را شکست می دهد.

دوربین، بازهم شیائومی برنده است

شیائومی 9 Redmi به حسگر دوربین مجهز است و یک دوربین 13مگاپیکسلی دارد. در A11 Galaxy سه حسگر و همین میزان پیکسل وجود دارد. دوربین سلفی هر دو گوشی هم ۸ مگاپیکسل است. اما دوربین 9 Redmi چون یک حسگر مایکرو هم دارد در مواقعی مثل عکاسی از اجسام کوچک ورق را به نفع گوشی خود برمی گرداند.

باتری، عدد بالاتر متعلق به شیائومی است

باتری شیائومی پنج هزار میلی آمپر ســاعتی است. اما گوشی سامسونگ گلکسی A11 باتری چهار هزار میلی آمپر ساعتی دارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار موبایل، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سامسونگشیائومی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز