بازار داغ اجاره کارت ملی برای خرید دلار سهمیه ای

رشد قیمت دلار بار دیگر دلالان را برای میانبر زدن و سود بردن بیشتر وسوسه کرده است. به همین دلیل مجددا بازار اجاره کارت ملی داغ شده، اما این کار تبعاتی را برای اجاره دهندگان در بردارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ایسنا، مشاهدات میدانی نشان داده که مردم در قبال دریافت 800 هزار تومان وجه نقد، کارت ملی خود را برای خرید دلار سهمیه‌ای اجاره می‌دهند. از آنجایی که وضعیت بازار ارز و قیمت دلار بازار آزاد قابل پیش بینی نیست، به همین دلیل همچنان خرید و فروش دلار سهمیه‌ای رونق دارد. اما بازار متشکل ارزی و قوه قضائیه درباره این موضوع به مردم هشدار داده‌اند و آن‌ها را از تبعات پولشویی و قاچاق کالا و ارز آگاه کرده‌اند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

طبق قانون ارزی کشور، هر فردی با شماره ملی خود این امکان را دارد، سالیانه تا سقف 2 هزار دلار ارز با نرخ توافقی از صرافی‌های کشور بخرد. از آنجایی که عده‌ای از که مردم قصد خروج از کشور را ندارند، با اجاره کارت ملی خود این امکان را به دیگر اشخاص می‌دهند تا از سهمیه ارزی آن‌ها برخوردار شوند. هم اکنون هر کدملی این امکان را دارد تا سقف 2 هزار دلار ارز سهمیه‌ای با نرخ 34 هزار تومان خریداری کند.

اما اجاره دادن کارت ملی اقدامی غیرقانونی است که تمام تبعات آن متوجه صاحب کارت و حساب بانکی خواهد بود. به همین دلیل افراد باید در این خصوص دقت داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز