بازار بی رمق طلا و سکه در نخستین روز کاری سال 1401

ژیوار

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در نخستین روز کاری سال 1401 نسبت به 9 روز پیش، 0.63 درصد رشد پیدا کرد و 1 میلیون و 237 هزار و 200 تومان شد. قیمت سکه هم در مقایسه با 9 روز قبل، 0.58 درصد بالا رفت و به مرز 12 میلیون و 373 هزار تومان رسید. نوسان اندک نرخ طلا و سکه به مباحث پیرامون دلار و مسائل مربوط به آن باز می‌گردد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در نخستین روز کاری سال 1401، معاملات چندانی در بازارهای مختلف مالی، همچنین بازار طلا و سکه، اتفاق نیفتاد. صبح روز جاری، حجم معاملات در بازار سکه محدود بود، ولی با توجه به حباب سکه، انتظار افزایش قیمت این فلز گرانبها وجود داشت. هر چند که نرخ طلا و سکه تحت تاثیر سفر انریکه مورا، هماهنگ کننده مسائل اروپا در برجام، چندان رشد پیدا نکرد و نوسان زیادی نداشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

رشد ادامه دار قیمت ونس

نرخ اونس نسبت به روز گذشته 1.9 درصد بالا رفت و به مرز هزار و 958 دلاری رسید. هم اکنون در بازار اونس، بلاتکلیفی زیادی وجود دارد، ولی با این حال نرخ این فلز گرانبها به بیشترین مقدار یک هفته اخیر دست پیدا کرده است. هنوز هم مسائل پیرامون جنگ اوکراین و روسیه برای فعالان بازار طلا مهم است و پیوسته آن را رصد می‌کنند. به نظر تداوم درگیری روسیه و اوکراین و عکس العمل‌های کشورهای غربی نسبت به این موضوع، یکی از دلایل اصلی تداوم افزایش نرخ اونس محسوب می‌شود.

تحلیل تکنیکال طلا هم نشان دهنده این است که فلز زرد در مسیر صعودی قرار دارد و به دنبال دستیابی به یک محدوده بالاتر از هزار و 960 دلار است. طبق نظرات تحلیگران فنی، طلا هم اکنون محدوده مقاومتی هزار و 966 دلار را در پیش دارد که اگر آن را پشت سر بگذارد، صعود بیشتری خواهد داشت.

نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز