افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به شب عید 1400 می‌رسد؟

اعتراض بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به حقوق های پائین و بی تناسب با تورم، دولت را برآن داشته است که بعد از یک مرحله افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، وعده اجرای مرحله دوم افزایش حقوق ها را بدهد اما آیا این وعده تا شب عید محقق می شود؟

به گزارش کاماپرس، شانزدهم اسفندماه بود که مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبری را اعلام کرد که می تواند تا حدودی تسکین دهنده آلام معیشتی بازنشستگان باشد. به گفته او قرار بود پرداخت علی الحساب اجرای مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قبل از پایان سال – و به گفته وی تا چند روز آینده – آغاز شود.

اکنون پرسشی مطرح شده است که دولت چگونه در کمترین زمان تصمیم به اجرای مرحله دوم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گرفته و آیا این تصمیم، وعده ای برای خاموش کردن انتقادات و اعتراضات فزاینده بازنشستگان این سازمان است یا واقعا قرار است بازنشستگان تامین اجتماعی تاشب عید 1400 شاهد تغییری در حقوق خود باشند.

چند‌ماه قبل بود که دولت با اختصاص منابعی به صندوق‌های بازنشستگی تلاش کرد، درآمد بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین‌اجتماعی را متناسب با نرخ تورم و وضعیت معیشت افراد افزایش دهد؛ طرحی که در ابتدا همسان‌سازی‌ خوانده شد ولی بعد به متناسب‌سازی‌ تغییر کرد. در حال حاضر مجموع بازنشستگان تامین‌اجتماعی 6 میلیون و 830 هزار نفر و مجموع بازنشستگان کشوری یک میلیون‌و 490هزار نفر است ؛ در واقع تعداد بازنشستگان تامین‌اجتماعی دست‌کم 3‌برابر تعداد کشوری است. اما، سهم اختصاص یافته به صندوق تأمین‌اجتماعی از بودجه پرداختی دولت کمتر از صندوق‌های بازنشستگی کشوری بود. چنین وضعیتی منجر به افزایش شکاف میان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با کشوری و لشکری شد؟

اخبار پربازدید امروز:

آریاک سفر

مبلغی به صورت علی الحساب به حساب تمام بازنشستگان تامین اجتماعی واریز می شود

ناهید حیدری‌ مدیرکل مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی تلاش کرده است که این وعده را در حال تحقق جلوه دهد و در این باره به روزنامه همشهری گفته است: مبلغی که برای متناسب‌سازی‌ حقوق مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی اختصاص یافته به تازگی مصوب شده است و از این رو، در تلاشیم تا فاصله حقوق میان بازنشستگان تأمین‌اجتماعی با دیگر صندوق‌ها به حداقل برسد.»

وی با تاکید بر این که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طی روزهای باقیمانده تا پایان امسال اجرا می شود، گفته است: در این مرحله به همه افرادی که در سازمان تأمین‌اجتماعی پرونده بازنشستگی دارند فارغ از مؤلفه‌هایی مانند سابقه بیمه‌پردازی و سال‌های بیمه‌پردازی مبلغی به شکل علی‌الحساب پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

8 دیدگاه برای “افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به شب عید 1400 می‌رسد؟

  1. بیکار گفته:

    در زمانیکه این گذشتگان زحمت کش دست به اعتراضات گسترده زدند ، رواج اخبار و شایعات دروغین فقط برای ساکت کردن این عزیزان است و بس ، و گزنه در ۶ روز مانده به عید چرا واریز نشده است

  2. . گفته:

    با ۳۳ سال کار ۲ و دویست میگیرم بازنشستگی
    یک بار که بچه هام رو دعوت کنم تموم میشه!ینی خاک عالم بر سر این جور تصمیمات

  3. سعید گفته:

    تا زمانیکه کشور وملت درحداقل وحتی غیر قانون جمهوری اسلامی پایمال شده. بازنشسته غیربازنشسته کارگر کارمند فرهنگی پرستار بیکار و آثار تاریخی باستانی…. همه درحال اضمحلال. بالاییها چرا رسیدگی نمیکنند

  4. علی گفته:

    سلام با۳۵سال سابقه بازنشسته شدم با۴۲۰۰ خیانت دولت درحق تامین اجتماعی این بودشرکتهای شصتای تامین اجتماعی رافروخت حقوق لشکریان رااضافه کر چه خیانتی بالاترازاین وقتی خودشون خط فقر و ۱۰ تومن اعلام کردن این حقوقهاچه معنی دارد.مگربازنشسته تامین اجتماعی دراین مملکت زندگی نمیکند.کی وکی قراره بدادمابازنشستگان برسه خدامیدونه

  5. احمد گفته:

    کاماپرس عزیز لطف بفرمایید خبرنگارتون رابفرستید سا مان وبپرسید حقوق بارنشستگان کی وچند درصد اضافه میشود باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز