آیا مذاکرات بروکسل بر قیمت طلا و سکه موثر است؟

لست سکند

قیمت طلا با افزایش 2 هزار و 100 تومانی نسبت به دیروز، یک میلیون و 163 هزار و 100 تومان شد. سکه امامی هم طی روز جاری رشد قیمتی 10 هزار تومانی در مقایسه با روز قبل داشت و به مرز 11میلیون و 880 هزار تومانی رسید. گویا نوسانات مداوم قیمت دلار مانع از ورود خریداران جدید به بازار طلا و سکه و رشد قیمتی بیشتر این فلزات گرانبها می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق اخبار منتشر شده قرار است امروز مذاکراتی بین علی باقری، نماینده ایران، و انریکه مورا، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، در بروکسل انجام شود تا درخصوص برجام و آینده آن تعیین تکلیفی صورت بگیرد. احتمالا انتشار نتیجه این مذاکرات روند حرکتی قیمت طلا و سکه را تحت تاثیر قرار دهد.

اخبار مهم روز را بخوانید:

اثر نوسان قیمتی دلار بر نرخ سکه

طبق اطلاعات موجود تا روز دوشنبه انتظارات افزایشی در بازار سکه قوی بود، اما دیروز بازیگران کاهشی قدرت بیشتری به دست آوردند. فعالان معتقدند که ریزش یکباره نرخ اونس، بعد از آن رشد بی‌سابقه، علت کاهش نرخ سکه بود. با این حال کارشناسان معتقدند که روند نوسانی نرخ اونس هم اثر چندانی روی بازار داخلی طلا و سکه ندارد.

راز آسمان پایتخت

به نظر یکی از عواملی که باعث شده تا قیمت سکه در روزهای اخیر رشد معناداری را تجربه نکند، عدم توان دلار برای گذر از محدوده 27 هزار و 700 تومانی است. احتمالا نرخ دلار برای روند حرکتی قیمت سکه در چند روز آینده مهم است و معامله گران هم بیشتر روی این بخش متمرکز خواهند شد.

در صورتی که دلار بتواند از محدوده قیمتی 27 هزار و 700 تومانی عبور کند، قیمت سکه در محدوده 12 میلیون تومانی قرار خواهد گرفت. همچنین اگر قیمت دلار بالای سطح 27 هزار و 500 تومان حفظ شود، این فلز گرانبها هم به راحتی از محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومانی عبور خواهد کرد.

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز