قیمت دلار از مرز 27 هزار و 700 تومانی هم گذشت

قیمت دلار با افزایش 125 تومانی نسبت به روز قبل، به مرز 27 هزار و 702 تومانی رسید. به اعتقاد برخی معامله گران بازار ارز، رشد قیمتی دلار در نتیجه سیگنال منفی حمله سایبری روز گذشته اتفاق افتاد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخی معامله گران معتقدند قیمت دلار با انتشار خبر حمله سایبری به سامانه هوشمند عرضه بنزین و شایعه افزایش قیمت این حامل انرژی بالا رفت. ضمن اینکه در فضای آنلاین درگیری لفظی بین ایران و اسرائیل هم به رشد قیمتی این ارز خارجی بیشتر کمک کرد.

این اتفاقات به همراه افزایش نگرانی‌ها درباره کسری بودجه امسال، جو را برای بالا رفتن انتظارات تورمی آماده کرد و در نهایت این ارز خارجی را به محدوده 27 هزار و 700 تومانی کشاند. با عبور دلار از این مرز قیمتی، نوسان گیران منتظر 28 هزار تومانی شدن این ارز خارجی هستند.

اخبار مهم روز را بخوانید:

آریاک سفر

با این وجود برخی معامله گران هم به احتمال توافق برجام امیدوار هستند و به نظر کارشناسان تا زمانی که نظرات مثبت درباره این اتفاق وجود دارد صعود بیشتر نرخ دلار اتفاق نخواهد افتاد.

علت عدم ورود معامله گران در کف قیمتی دلار

یکی از دلایل مهم درباره عدم ورود معامله گران در کف قیمتی دلار، مرز 27 هزار تومانی، طی ماه‌های اخیر این است که سقف قیمتی آن بسته شده است. طی یک ماه اخیر تنها دلار در اوایل مهر نتوانست از سقف 28 هزار تومانی عبور کند و بقیه روزها در کانال 27 هزار تومانی نوسان داشت. با توجه به عملکرد دلار طی یک ماه گذشته و عدم توان آن برای شکستن سقف قیمتی، اگر در روزهای آینده این ارز خارجی بالای محدوده 27 هزار و 700 تومانی هم قرار بگیرد با موج کوتاهی از خریداران مواجه خواهد شد.

امروز پوند و یورو هم رشد قیمتی داشتند. قیمت پوند نسبت به دیروز 82 تومان بالا رفت و به مرز 38 هزار و 21 تومانی رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با روز گذشته 201 تومان رشد کرد و 32 هزار و 143 تومان شد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز