معرفی سهام با بیشترین صعود قیمتی در سال 1400

ژیوار

اغلب سهام‌ مختلف بورسی در سال گذشته صعود قیمتی زیادی نداشتند و نتوانستند انتظارات سهامداران خود را برآورده کنند. با این حال برخی از سهم‌ها رشد قیمتی خوبی را در یک سال اخیر به ثبت رساندند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، گروه‌های مختلف بورسی طبق معمول هر سال نوساناتی داشتند. اما سال گذشته به دلیل شرایط اقتصادی و سیاسی شکل گرفته این دامنه نوسان بیشتر بود و خیلی از سهم‌ها برخلاف پیش بینی‌ها نتوانستند رشد قیمتی مناسبی را به ثبت برسانند. در این میان برخی سهم‌ها هم افزایش قیمتی خوبی داشتند. شناخت این قبیل سهام برای سرمایه گذاری‌های احتمالی مناسب به نظر می‌رسد. در این گزارش سهامی که بیشترین صعود قیمتی را داشتند، معرفی خواهند شد؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

«دتهران»

بیشترین صعود از کف؛ 57 هزار و 713 درصد

سهام شرکت داروسازی تهران دارو با نماد دتهران در تابلو بازار پایه نارنجی فرابورس قرار دارد. این مجموعه از سال 1324 فعالیت خود را در تهران آغاز کرد و به تولید برخی محصولات دارویی مشغول شد. اکنون شرکت داروسازی تهران دارو انواع مکمل‌ها از جمله ویتامین ای، کلسیم، ففورکس، ویتامین دی و … را تولید و به بازار عرضه می‌کند. هم اکنون این مجموعه علاوه بر عرضه محصولات در داخل کشور، به کشورهای سوریه، لبنان، افغانستان، روسیه و ونزوئلا هم صادرات دارد.

دریان سفر امید

این نماد بورسی هم اکنون لغو پذیرش شده و براساس آخرین اطلاعات شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، ارزش بازاری معادل هزار و 138 میلیارد و 980 میلیون ریال داشت. در حال حاضر عمده سهام این شرکت به مجموعه داروسازی تهران شیمی- سهامی عام- تعلق دارد که تقریبا 18 میلیون سهم از دتهران را در اختیار گرفته است. بعد از آن سهامداران عمده دتهران را اشخاص حقیقی تشکیل می‌دهند.

«فجوش»

بیشترین صعود از کف؛ 15 هزار و 915 درصد

شرکت جوش و اکسیژن ایران با نماد فجوش در بورس حضور دارد. نماد این مجموعه در بازار پایه زرد فرابورس به چشم می‌خورد. فعالیت این مجموعه از سال 1356 در ناحیه شرقی کشور، یکی از شهرهای مشهد، آغاز شد. فعالیت اصلی این حوزه به تولید انواع الکترودهای جوشکاری قوس الکتریکی، وسایل جوش و برش و موارد این چنینی بازمی‌گردد. شرکت مذکور در حال حاضر هم انواع الکترود جوشکاری مورد نیاز مصرف کنندگان را تولید می‌کند. این مجموعه اولین تولیدکننده الکترود کشور به حساب می‌آید. شرکت جوش و اکسیژن ایران برای تولیدات خود پروانه کاربرد علامت استاندارد و همچنین تاییدیه لویدز انگلستان و آلمان را هم کسب کرده است.

نماد فجوش در وضعیت لغو پذیرش به سر می‌برد. اما طبق اطلاعات درج شده از این سهام ر وبسایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، آخرین ارزش بازاری این سهم هزار و 786 میلیارد و 410 میلیون ریال اعلام شده است. سهامدار عمده شرکت جوش و اکسیژن به یک شخص حقیقی تعلق دارد.

«پشاهن»

بیشترین صعود از کف؛ 9 هزار و 931 درصد

شرکت تولیدی پلاستیک شاهین با نماد پشاهن در بازار سرمایه حضور دارد و سهام آن در این بخش عرضه می‌شود. فعالیت این مجموعه به سال 1337 بازمی‌گردد. پلاستیک شاهین از همان ابتدای کار انواع ورق‌های کلندری، چرم مصنوعی پی یو و پی وی سی را تولید کرد. هم اکنون ظرفیت تولید روزانه این شرکت به هزار تن می‌رسد و همین مجموعه انواع کف پوش‌های ورزشی، بیمارستانی و صنعتی، ورق‌های پی وی سی شفاف و نیمه شفاف و … را تولید و در بازار عرضه می‌کند.

پشاهن هم مانند سهام‌های قبلی در وضعیت لغو پذیرش به سر می‌برد. آخرین اطلاعات ارائه شده از این سهام در بازار بورس نشان می‌دهد که ارزش این سهم تقریبا به 2 هزار و 417 میلیارد و 747 میلیون و 696 هزار ریال رسیده است. عمده سهام این مجموعه در دست اشخاص حقیقی قرار دارد. اما شرکت سرمایه گذاری ملی ایران – سهامی عام – از سهامداران عمده این شرکت محسوب می‌شود.

«غناب»

بیشترین صعود از کف؛ 6 هزار و 107 درصد

سهام غناب در بازار بورس به شرکت روغن نباتی ناب تعلق دارد و نماد آن در بازار پایه نارنجی فرابورس به چشم می‌خورد. فعالیت اصلی این مجموعه تولید انواع روغن نباتی اعم از مایع، آفتابگردان، روغن مایع سویا، نباتی جامدو مایع کلزا است. این مجموعه محصولات خود را در بسته بندی‌های کوچک و بزرگ به بازار عرضه می‌کند. حجم برخی از محصولات تولیدی این شرکت به گالن پلی اتیلن 2 لیتری هم می‌رسد.

غناب هم در حالت لغو پذیرش به سر می‌برد و فعلا سهام آن خرید و فروش نمی‌شود. این نماد بورسی هم اکنون در وضعیت لغو پذیرش قرار دارد. آخرین اطلاعات شرکت مدیریت فناوری بورس تهران نشان دهنده این بود که سهام مذکور دارای ارزش بازاری 3 هزار و 447 میلیارد ریالی است. 36 میلیون از سهام غناب در دست یک شخص حقیقی قرار دارد و این فرد به عنوان سهامدار عمده مجموعه مذکور شناخته می‌شود. سهامدار عمده بعدی غناب، شرکت سرمایه گذاری خانه‌های بهتر شرق -سهامی خاص- است.

«غیوان»

بیشترین صعود از کف؛ 2 هزار و 477 درصد

شرکت صنایع غذایی کیوان- سهامی عام- با نام تجاری کام در بازار عرضه می‌شود. این مجموعه در بازار بورس هم فعالیت دارد. سهام این شرکت در تابلوی بازار پایه قرمز فرابورس عرضه می‌شود. این شرکت از سال 1344 فعالیت خود را شروع کرد و زمینه اصلی فعالیت آن هم به تولید شیرینی و شکلات، بیسکویت، کیک و کلوچه است. عنوان اصلی محصولات این مجموعه هم اکنون پودر ژله، شیرینی، کورن فلکس، شکلات، تافی، نان سوخاری، آبنبات و … را شامل می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در تهران قرار دارد.

این نماد هم جزو نمادهای لغو پذیرش شده است و فعلا قابلیت خرید و فروش ندارد. اما براساس اطلاعات وبسایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، آخرین ارزش بازاری این سهم 235 میلیارد و 275 میلیون ریال بود. سهامداران عمده این شرکت هم مجموعه‌های بین المللی جهان تیراژه پارسیان- سهامی خاص-، سرمایه گذاری البرز- سهامی عام- و بین المللی گروه غذایی جهان ناز پاسارگاد بام هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز