صعود مداوم قیمت طلا در سایه تورم و جنگ

ژیوار

با وجود کاهشی شدن نرخ دلار در روز جاری، اما قیمت طلا و سکه صعودی شد. امروز نرخ هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته، 2 هزار و 700 تومان دیگر بالا رفت و به مرز یک میلیون و 227 هزار و 700 تومانی رسید. قیمت سکه هم طی روز جاری در مقایسه با دیروز 0.24 درصد بالا رفت و در محدوده 12 میلیون و 430 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در آستانه سال نو و تعطیلات عید نوروز، با رشد قیمت طلا و سکه، بازار این فلزات گرانبها رکود پیدا کرده است. با افزایش نرخ سکه در این ایام سال، خریداران از بازار خارج شده و تمایلی به خرید این فلزگرانبها ندارند. به نظر علت عمده افزایش قیمت طلا و به خصوص سکه در روز جاری، به رشد نرخ اونس بازمی‌گردد. قیمت اونس نسبت به دو روز گذشته افزایش 0.02 درصدی پیدا کرده و در محدوده هزار و 991 دلاری قرار دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

طلا در حال حاضر تحت تاثیر اخبار جنگ اوکراین و روسیه و تورم بی‌سابقه ایالات متحده آمریکا، در محدوده‌های بالای قیمتی باقی مانده است. زیرا سرمایه گذاران به منظور محافظت از دارایی خود، آن را به طلا تبدیل می‌کنند و همین موضوعات قیمت این فلز گرانبها را صعودی نگه می‌دارد.

برنامه جدید آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیه

ضمن اینکه اعلام شده آمریکا قصد دارد ذخایر طلای روسیه را هم تحریم کند. ذخایر طلای روسیه 2 هزار و 300 تن برآورد شده است. این موضوع باعث خواهد شد تا عرضه طلا در سطح جهانی کاهش قابل توجهی داشته باشد و فشار تقاضا در این باره تشدید شود. کارشناسان با توجه به این موضوع اعلام کرده‌اند که احتمالا یک حرکت صعودی جدیدی برای اونس اتفاق خواهد افتاد و ادامه دار خواهد بود.

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز